شناسایی و دستگیری پنج مزاحم تلگرامی

شناسایی و دستگیری پنج مزاحم تلگرامی
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۵

رئیس پلیس فتا استان گیلان گفت: پنج مزاحم تلگرامی در شهرستان رشت و آستانه‌اشرفیه توسط پلیس فتا شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش گرداب، سرهنگ «ایرج محمدخانی»، رئیس پلیس فتا استان گیلان، از دستگیری مزاحمان تلگرامی خبر داد و گفت: در پی ارجاع چندین فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت به دادخواهی شهروندان گیلانی مبنی بر ایجاد مزاحمت برای آنان از طریق تلگرام، موضوع در دستورکار پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: مأموران پلیس فتا با اقدامات فنی و پلیسی، 5 تن از مزاحمان  تلگرامی را که چهار مرد و یک زن بودند شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی طی یک عملیات منسجم، جملگی آن‌ها را در رشت دستگیر کردند و به پلیس فتا انتقال دادند.

محمدخانی گفت: متهمان با توجه به ادله دیجیتال کشف شده به صراحت به بزه انتسابی خود و این‌که با انتشار مطالب موهن و محتوای غیر اخلاقی و نسبت دادن مطالب ناروا، برای شکات ایجاد مزاحمت کرده بودند، اعتراف و هدف خود را از این کار تسویه حساب شخصی عنوان کردند.

رئیس پلیس فتا ادامه داد: متهمان که دو مرد 45 ساله، یک مرد 35 ساله و 31 ساله جملگی اهل و ساکن رشت و یک زن 19 ساله اهل و ساکن آستانه‌اشرفیه بودند، برای سیر مراحل قانونی تحویل دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت شدند.

رئیس پلیس فتا استان گیلان به شهروندان توصیه کرد: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام‌رسان های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.irیا ایمیل این پلیس به آدرس Gfata@police.ir گزارش کنند.