واعظی در جمع خبرنگاران:

مشاغل دانش محور نباید تهدیدی برای مشاغل سنتی باشد

مشاغل دانش محور نباید تهدیدی برای مشاغل سنتی باشد
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۵

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به برگزاری جلسه برای بررسی «اسنپ» و «تپسی» تأکید کرد: مشاغل دانش محور نباید تهدیدی برای مشاغل سنتی باشد.

به گزارش گرداب، محمود واعظی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه  به هیچ وجه دولت بنا ندارد تعرفه های ارتباطی را افزایش دهد، گفت: در مجلس شورای اسلامی این موضوع مطرح شد که دولت قصد گران کردن تعرفه های ارتباطی را دارد و نمایندگان مانع این افزایش شده اند در حالی که دولت به هیچ وجه درلایحه بودجه تعرفه ها را گران نکرده بود.

وی ادامه داد: این پیشنهادی بود که برخی نمایندگان در داخل مجلس ارائه دادند و دولت مخالفت کرد و تعدادی از نمایندگان نیز در این راستا با دولت همراهی کردند که از آنان سپاسگزاریم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات  در خصوص کنترل کانال های تلگرامی با توجه به نزدیکی ایام انتخابات اظهار داشت: کانال های تلگرامی در دو بخش است؛ یک بخش کانال ها و سایت هایی که جرائمی مرتکب می شوند و این فرقی نمی کند چه در زمان انتخابات باشد یا در زمان های دیگری، پلیس فتا، دستگاه های امنیتی و قوه قضاییه با آن برخورد خواهند کرد.

واعظی افزود: کانال دیگر مربوط به سایت های غیراخلاقی است که کارگروه تعیین مصادیق با حضور نمایندگان دستگاه ها آن ها را بررسی می کنند.

وی تصریح کرد: فکر می کنم مطلبی در زمینه انتخابات و فضای مجازی نداریم و به دنبال این هستیم فضای مجازی سالم باشد و سیاست دولت دسترسی آزاد به اطلاعات است تا مردم از این فرصت برای اطلاع رسانی استفاده کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین در خصوص ارائه مجوز به شرکت های «اسنپ» و «تپسی» گفت: واقعیت این است که باید توجه داشته باشیم این موضوع در کل دنیا در بستر فضای مجازی الکترونیک مشاغل دانش محور را بوجود آورده است و در کشور ما نیز این فضا ایجاد شده است.

واعظی تصریح کرد: البته این فضا تنها در زمینه خدمات حمل و نقل نبوده بلکه در رابطه با مسکن و بخش های دیگر نیز آغاز شده است.

وی گفت: در این زمینه با تعدادی از وزرا جلساتی برگزاری کردیم و از مدیران عامل این بخش ها نیز دعوت کردیم تا نظرات خود را ارائه دهند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: مهم این است که باید توجه کنیم اگر مشاغل دانش محور در کشور بوجود می آید نباید به مشاغل سنتی خدشه وارد شود و بیکاری بوجود آید، وظیفه دولت گسترش بخش دانش محوری و جلوگیری از تعدیل بخش سنتی است.