تلاش اعضای کنگره برای تصویب قانون جنگ سایبری

تلاش اعضای کنگره برای تصویب قانون جنگ سایبری
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۵

اعضای کنگره آمریکا بر این باورند دولت باید مشخص کند، کدام‌یک از افعال در فضای سایبر، جنگ محسوب می‌شود و نیازمند پاسخ نظامی است.

به گزارش گرداب، اعضای کنگره آمریکا در تلاش هستند تا دولت را وادار به تعریف دقیق جنگ سایبری کنند.

البته لایحه جنگ سایبری به‌وسیله آنگوس کینگ و مایک روندز در ماه می گذشته به کنگره تسلیم‌شده بود. کینگ اعلام کرد: «فضای سایبر، یک میدان نبرد جدید و در حال تکامل در قرن 21 است. تلاش ما برای تصویب قانون در این زمینه برای وضوح در این میدان ناشناخته است.» وی ادامه داد با این قانون، دولت می‌تواند تصمیم بگیرد که چه سیاست‌ها و راهبردهایی را باید در هنگام پاسخ به حملات سایبری و جلوگیری از رفتار هکرها، اتخاذ کند.

روندز-که سمت رئیس کمیته فرعی امنیت سایبری کمیته نیروهای مسلح سنا را بر عهده دارد- افزود: «وزارت دفاع، اصولاً توانایی‌ها و ظرفیت‌های آفندی دارد؛ اما چگونه این توانایی‌ها را در ایفای نقش خود به کار بگیرد؟»

جیسون هیلی، از مدیران ارشد اندیشکده شورای آتلانتیک، پیشنهاد داده است دولت نباید خطوط قرمزی را در فضای سایبر، ترسیم کند که این خطوط، به‌صورت خودکار یک پاسخ مشخص را در برابر حملات سایبری، در بر داشته است. هیلی معتقد است نباید روی تعریف جنگ سایبری بحث کرد، بلکه باید روی این مسئله اندیشید وقتی یک رویدادی در حوزه سایبر اتفاق می‌افتد، پاسخ شما چگونه و چیست.

شایان‌ذکر است جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا، ملزم شده است تا گزارشی را به ترامپ و کنگره درباره گزینه‌های نظامی و غیرنظامی برای بازدارندگی و پاسخ به حملات سایبری کشورهای خارجی ارائه دهد. همچنین متیس گفته است قصد دارد راهبردهای ملی برای مقابله با تهاجم‌های سایبری را تبیین کند. وی ازجمله افرادی است که برای پاسخگویی به حملات سایبری، نیازی به تعریف دقیق جنگ سایبری نمی‌بیند. شایان توجه این است که وی قبلاً گفته بود برای پاسخ به یک حمله سایبری، نیاز نیست تا یک حمله، عنوان یک فعل جنگی داشته باشد. وزیر دفاع آمریکا خاطرنشان کرد: «من متعهد شدم با سایر عناصر دولتی، به تقویت راهبردهای ملی برای مقابله با مشکلات قلمروی سایبری بپردازم.»