هشدار درباره نوع جدیدی از تهدیدات سایبری

هشدار درباره نوع جدیدی از تهدیدات سایبری
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۶

رگولاتور کره جنوبی هشدار داده است که شبکه‌های مالی کشور در معرض انواع جدیدی از تهدیدات سایبری هستند.

به گزارش گرداب، رگولاتور کره جنوبی خواستار تلاش جدی مسئولان برای محافظت از شبکه‌های مالی کشور در برابر حملات سایبری شده است. کره جنوبی به ویژه نگران حملاتی است که از سوی کره شمالی آن را تهدید می‌کند. در پی عزل رئیس‌جمهور کره جنوبی به دلیل سوءاستفاده از قدرت و فرصت دوماهه برای تعیین رئیس‌جمهور جدید، ارتش به تقویت موضع دفاعی خود پرداخته است. مقامات مالی هر گونه نشانه بی‌ثباتی در بازار را از نزدیک رصد می‌کنند.
 
معاون کمیسیون خدمات مالی کره جنوبی، ژئونگ اون بو (Jeong Eun-bo) در بازدید از موسسه امنیت مالی شهر یونگین اظهار داشت: «اخیرا، دولت سطح هشدار امنیت سایبری را بالا برد چراکه به دلیل تحریکات نظامی کره شمالی، مسئله استقرار سامانه ضدموشکی تاد و حکم دادگاه قانون اساسی مبنی بر استیضاح رئیس‌جمهور، نیاز فزاینده‌ای به تقویت امنیت سایبری احساس می‌شود.»
 
جامعه اطلاعاتی کره جنوبی، کره شمالی را مسئول هک چندین سایت بزرگ در سال‌های اخیر می‌داند. چین نیز به دلیل آن که کره جنوبی به امریکا اجازه استقرار سامانه دفاع موشکی تاد را در شبه‌جزیره کره داده است، در حوزه اقتصادی دست به تلافی زده است تا کره جنوبی را تنبیه کند.
 
ژئونگ به طور خاص به ظهور «انواع جدیدی از تهدیدات سایبری» نظیر انتشار باج افزار، هک گوشی‌های هوشمند و حملات انکار سرویس توزیع شده با استفاده از اینترنت اشیا اشاره می‌کند. او بر این نکته تاکید کرد که مراکز مسئول باید آمادگی خود برای واکنش فوری و کامل به تهدیدات مذکور را حفظ نمایند.