حجت الاسلام محمدجعفر منتظری؛

افرادی که دستگیر شدند مرتکب اعمال برخلاف امنیت ملی شده بودند

افرادی که دستگیر شدند مرتکب اعمال برخلاف امنیت ملی شده بودند
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۶

دادستان کل کشور از آزادی تعدادی از مدیران دستگیر شده کانال های تلگرامی در روزهای آینده خبر داد.

به گزارش گرداب، حجت الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری درباره علت دستگیری 12 نفر از مدیران شبکه های تلگرامی در روزهای پایانی سال گذشته افزود: کانال هایی که بسته شد و افرادی که در همین ارتباط دستگیر شدند به تشخیص قاضی پرونده مرتکب اعمال برخلاف امنیت ملی شده بودند که اقدامات مجرمانه ای داشتند. 

وی گفت: برای ما تفاوتی نمی کند که این شبکه ها به چه جریانی وابسته باشند و دستگاه قضائی طبق قانون عمل می کند و هم دستگیری این افراد و هم ادامه بازداشت آنان طبق قانون بوده است و طبق قانون هم ادامه خواهد داشت. 

منتظری در خصوص درخواست برخی از مسئولان دولتی و مجلس برای آزادی این افراد نیز افزود: در هر حال افرادی که دستگیر می شوند خواه ناخواه دوستان و هوادارانی دارند که درخواست آزادی آنان را می کنند و دستگاه قضائی سعی می کند در روند دستگیری و ادامه بازداشت طبق موازین قانونی عمل کند. 

دانلود
وی گفت: تحقیقات در خصوص این افراد هنوز به پایان نرسیده است و پیش از پایان تحقیقات، قاضی نمی تواند مسائل را به اشخاص و اذهان عمومی نشر دهد و اگر تشخیص داده شد پس از پایان تحقیقات اطلاعات این پرونده به مسئولان داده خواهد شد. 


برخورد قاطع با مصادیق مجرمانه در فضای مجازی
دادستان کل کشور و رئیس کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه گفت: با توجه به نزدیکی دو انتخابات مهم ریاست جمهوری و شوراها با مصادیق مجرمانه در فضای مجازی برخورد قاطع می کنیم و با کسی تعارف نداریم. 

حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری پس از پایان جلسه کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه که با حضور اعضاء کارگروه در دادستانی کل کشور برگزار شد در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: فضای مجازی، بستری است که اگر رصد و هدایت نشود می تواند فضای جامعه را آلوده و مسموم کند و ما از همه صاحب نظران و صاحبان کانال ها و شبکه های اجتماعی می خواهیم که فضا را به گونه ای فراهم کنند که فضای سالمی ایجاد شود. 

وی با تأکید بر اینکه در فضای مجازی رصد خواهیم کرد تا با برخی شایعات، تهمت ها و بداخلاقی ها برخورد شود گفت: دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی هم بیشتر رصد خواهند کرد و ما هم در دادستانی کل و دادستانی های سراسر کشور فضا را به گونه ای رصد می کنیم تا شاهد وقوع مصادیق مجرمانه نباشیم. 

منتظری افزود: قطعاً نظام و مسئولان کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه به دنبال برخورد غیرقانونی با اشخاص نیستیم و هر برخوردی صورت بگیرد قانونی خواهد بود. 

وی گفت: باید فضای سالم و شادی در ایام انتخابات ایجاد و به حضور حداکثری مردم منجر شود اما هر جریان سیاسی با هر طرز تفکری بخواهد در شبکه های مجازی مرتکب اعمال مجرمانه شود برخورد خواهیم کرد. 

منتظری افزود: از مدیران شبکه ها و کانال ها می خواهیم مسائل را به گونه ای تدبیر و مدیریت کنند تا ناچار نشویم از اختیارات قانونی مان برای برخورد با آنان استفاده کنیم. 
 

دانلود