عکس‌های خصوصی خود را بر روی شبکه‌های اجتماعی قرار ندهید

عکس‌های خصوصی خود را بر روی شبکه‌های اجتماعی قرار ندهید
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۶

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتابه شهروندان توصیه کرد که عکس‌های خصوصی خود را در شبکه‌های اجتماعی قرار ندهند.

به گزارش گرداب، سرهنگ نیک نفس  رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا به شهروندان توصیه کرد: عکس های خصوصی خود را که در ایام نوروز و سفر نوروزی گرفته‌اند بر روی شبکه های اجتماعی قرار ندهند.

سرهنگ نیک نفس با بیان اینکه برخی افراد از عکس های شخصی کاربران سوء استفاده می کنند، گفت: حفظ حریم خصوصی کاربران در فضای سایبر بیش از آنکه به نرم افزارها و قابلیت های شبکه های اجتماعی بستگی داشته باشد به خود کاربران بستگی دارد که چگونه از حریم خصوصی خود در این فضا مراقبت و نگهداری نمایند.

وی ادامه داد: متاسفانه کاربران زیادی بدون توجه به حساسیت این موضوع و فقط جهت سرگرمی یا فراخوان های اعلام شده از سوی سایت های خاص اقدام به بارگذاری تصویر شخصی و خصوصی خود در فضای سایبر می کنند در حالی که هیچ کدام از این سایت ها در قبال فراخوان های خود برای حفظ امنیت عکس های کاربران تضمین و ضمانتی نداده اند.

این مقام آگاه تاکید کرد: بسیاری از عکس های بارگذاری شده کاربران در فضای سایبر مورد سوء استفاده افراد مجرم قرار می گیرد، پرونده های اخاذی زیادی در پلیس فتا تشکیل شده است که متاسفانه خود کاربران به دلیل اهمال و عدم توجه به حریم خصوصی خود برای خود و خانواده شان ایجاد مشکل کرده اند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا از خانواده ها خواست تا با نظارت بر فعالیت سایبری فرزندان خود مانع سوء استفاده مجرمان از عزیزانشان شده و هدایتگر آنها به فعالیت های پاک در فضای سایبر باشند.

وی به خانواده ها توصیه کرد: در نگهداری عکس‌ها و اطلاعات محرمانه خود و فرزندانشان نهایت دقت و تلاش را داشته باشند و مانع انتشار آنها در فضای سایبر از سوی فرزندانشان شوند.

سرهنگ نیک نفس گفت: کاربران باید فیلم‌ها و اطلاعات شخصی خود را رمزگذاری کرده و به هیچ وجه عکس‌ها و فیلم‌های شخصی و خانوادگی خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک نگذارند و به فراخوان های سایت ها برای این ایام که دعوت کرده اند تا عکس ها و کلیپ های نوروزی خود را در سایت ها بارگذاری کنند اهمیت ندهند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا گفت: هموطنان عزیز جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش آموزش مراجعه کنند؛ همچنین در صورت مواجهه با موارد  مشکوک و ثبت در بخش ثبت گزارش مردمی پلیس فتا را یاری کنند