همایشی برای مبارزه با هکرها

همایشی برای مبارزه با هکرها
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۶

همایش سه روزه بین‌المللی مبارزه با نفوذگرهای اینترنتی (هکرها) در شهر سئول پایتخت کره جنوبی آغاز به کار کرد.

به گزارش گرداب، صدها نفر از کارشناسان شبکه جهانی اینترنت و افرادی که در زمینه مقابله با حملات سایبری فعالیت دارند در این گردهمایی بزرگ حضور دارند.
بسیاری از این افراد که از آنان با عنوان «هکرهای سفید» نام برده می شود و وظیفه مقابله با هکرهای حرفه ای و تبهکار را بر عهده دارند نیز در حاشیه این همایش هنرهای خود را به نمایش می گذارند.
قرار است صدها نفر از کارشناسان و هکرهای سفید که از کشور کره جنوبی و بسیاری از کشورهای دیگر جهان هستند در باره راه های مقابله با حملات سایبری با یکدیگر بحث و تبادل نظر کرده و اطلاعات خود را در اختیار یکدیگر قرار دهند.
میزبانی اجلاس امنیتی و اطلاع رسانی جهانی و رقابت هکرهای بین المللی در سال 2017 که برای دهمین بار برگزار می شود، بر اساس گزارش روز پنجشنبه یونهاپ، وزارت علوم و فناوری کره جنوبی بر عهده دارد.
نقش دولت در مقابله با نفوذگرهای اینترنتی، راه های مقابله با حملات در فضای مجازی و حراست از امنیت اطلاع رسانی از مقوله هایی است که کارشناسان در این همایش در باره آنها دیدگاهها و نظرات خود را ارائه خواهند کرد.
«آندره تانگ» وزیر امور دیجیتالی تایوان به عنوان یکی از کارشناسان جوان و خبره در این زمینه در سخنانی اعلام کرد که دولت ها باید نقش تازه ای در این زمینه و برای حراست از فضای مجازی و مقابله با هکرها برای خود تعریف کرده و ایده «دولت شفاف» را در جامعه ترویج کنند.
وی گفت که یکی از مقوله هایی که در تایوان تاکید زیادی بر آن می شود امنیت سایبری و حراست از شفافیت اطلاع رسانی و تقویت اینترنت و فناوری های ذی ربط است.
از همایش امنیتی مقابله با حملات سایبری و هکرها با نام «کد گیت» نیز یاد می شود.

منبع: ایرنا