محمود واعظی:

منشاء حمله هکری به سایت‌ها هنوز مشخص نیست

منشاء حمله هکری به سایت‌ها هنوز مشخص نیست
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۶

وزیر ارتباطات گفت در حال حاضر و در دنیای امروز با توجه به این که فضای مجازی به سرعت در حال گسترش است اینگونه حملات انجام می‌شود و تقریبا در روز نیست که ما هزاران حمله از خارج نداشته باشیم که از آنها جلوگیری می‌کنیم.

به گزارش گرداب، محمود واعظی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه وعده‌های آقای رئیس‌جمهور وعده‌های خودشان است، گفت: در انتخابات قبل نیز وعده‌هایی دادند که وعده‌های شخص رئیس‌جمهور بود و برای آنها برنامه‌هایی نیز تنظیم شده و همانها برنامه کار دولت یازدهم شد.

وی افزود: وعده های جدید نیز برنامه دولت دوازدهم می‌شود و طبیعتا دولت دوازدهم موظف است آنها را اجرا کند.

وزیر ارتباطات در پاسخ به پرسشی در خصوص علت هک شدن برخی سایت‌ها در روزهای اخیر ، گفت: در حال حاضر و در دنیای امروز با توجه به این که فضای مجازی به سرعت در حال گسترش است اینگونه حملات انجام می‌شود و تقریبا در روز نیست که ما هزاران حمله از خارج نداشته باشیم که از آنها جلوگیری می‌کنیم که برخی از آنها نوعی ویروس است که یک جا می‌نشیند و اثر می گذارد لذا بلافاصله ظرف حدود دو ساعت همکاران ما وارد عمل شده‌اند و مشکل را رفع کردند.

واعظی تاکید کرد: هنوز منشا آن مشخص نیست و در حال بررسی است اما یکی از آنها آی‌پی داخلی و حدود دو ویروس آی‌پی خارجی بود که هر دو مورد بررسی قرار می گیرند.

وزیر ارتباطات همچنین در پاسخ به ایسنا درباره پیوست فرهنگی گفت: ماپروژه‌ای را تنظیم و برای شورای علی فضای مجازی ارسال کردیم که کمیته‌ای در آن شورا آن را بررسی کرده و در مجموع منتظر هستیم تا در نوبت شورای عالی قرار بگیرد.