Gerdab.IR | گرداب

امنیت سایبری المپیک توکیو در دست اسرائیل

تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۶

کارشناس امنیت سایبری اسرائیل برای مسابقات المپیک در سال 2020 که در ژاپن برگزار می‌شود، با مقامات این کشور همکاری می‌نماید.

 به گزارش گرداب،  در ماه گذشته 150 کشور هدف حملات سایبری گسترده‌ای قرار گرفتند. این حملات توسط بدافزاری به نام «WannaCry» رخ‌داده بود.
 
 در آن زمان ژاپن برای برقراری امنیت سایبری شبکه‌های ملی خود، از متخصصان امنیت سایبری اسرائیلی کمک گرفته بود.
 
وزیر اقتصاد، صنعت و تجارت ژاپن، اخیراً تفاهم‌نامه‌ای در زمینه دفاع سایبری با اسرائیل به امضاء رسانده است. این تفاهم‌نامه، اولین تفاهم‌نامه در زمینه امنیت سایبری بین ژاپن و اسرائیل است.
 
اسرائیل حدود 16 درصد از سرمایه‌گذاری جهانی در زمینه امنیت سایبری را به خود اختصاص داده است. این در شرایطی است که اسرائیل فقط 0.1 درصد از جمعیت جهان را در اختیار دارد.
 
رئیس دفتر ملی سایبری اسرائیل، ایویاتار متانیا (Eviatar Matania)، در صحبت‌های خود با وزیر اقتصاد، صنعت و تجارت ژاپن، گفت: «تنها تعداد انگشت‌شماری از کشورها، مانند ایالات‌متحده و بریتانیا، برای اینگونه همکاری‌های راهبردی، در نظر گرفته می‌شوند.»
 
افزایش حملات سایبری مخصوصاً در بازه زمانی برگزاری المپیک، به‌وضوح در کشورهایی که المپیک در آن‌ها برگزار می‌شود، احساس شده است؛ به‌طور مثال کشورهایی مانند انگلستان در سال 2012 و برزیل در سال 2016 که میزبانی بازی‌های المپیک را در اختیار داشته‌اند، از این مسئله رنج فراوانی برده‌اند.
 
ازاین‌رو مقامات دولت ژاپن، نسبت به وقوع اتفاقات مشابه بسیار نگران هستند. لذا ژاپن برای کاهش مخاطرات حملات سایبری، به توافق صورت گرفته با اسرائیل بسیار امیدوار است.