سازمان‌ها از اتصال به شبکه ملی اطلاعات طفره می‌روند

سازمان‌ها از اتصال به شبکه ملی اطلاعات طفره می‌روند
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۶

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: سازمان‌ها از اتصال به شبکه ملی اطلاعات طفره می‌روند و از این رو ساختار نهایی اتصال به شبکه دولت اجرایی نشده است.

به گزارش گرداب، محمد جواد آذری جهرمی معاون وزیر در نشست فراکسیون شفاف سازی و سالم سازی اقتصاد و انضباط مالی مجلس شورای اسلامی، اظهارداشت: در ابتدای دولت یازدهم 4 میلیون مشترک ADSL و 300 هزار مشترک اینترنت موبایل در کشور وجود داشت که اکنون شمار مشترکان پهن باند ثابت به 10 میلیون نفر و پهن باند موبایل به 40 میلیون رسیده است.

وی گفت: سرانه دسترسی کاربران ایرانی به اینترنت در ابتدای دولت یازدهم یک کیلو بیت بر ثانیه بود که اکنون به 35 کیلو بیت بر ثانیه رسیده است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: در ابتدای دولت یازدهم ظرفیت پهنای باند شبکه انتقال کشور 1116 گیگابیت بر ثانیه بود که امروز به 12 هزار گیگابیت بر ثانیه رسیده است.

جهرمی گفت: ظرفیت پهنای باند اینترنت بین الملل نیز از 80 گیگابیت بر ثانیه به یک هزار گیگابیت بر ثاینه افزایش یافته و ظرفیت پهنای باند داخلی از 625 گیگابیت بر ثانیه به 7000 گیگابیت بر ثانیه رسیده است.

وی ادامه داد: 24 هزار سایت خرید اینترنت در کشور وجود دارد و یک درصد از دامنه های اینترنتی دنیا به پسوند IR تعلق دارد و 5/1 درصد محتوای تحت وب را زبان فارسی تشکیل می دهد.

معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه ایران بزرگترین جمعیت کاربران اینترنت در منطقه را دارد، گفت: 40 میلیون گوشی هوشمند و 100 میلیون سیم کارت در اختیار ایرانی ها است.

جهرمی با بیان اینکه هزینه ایجاد یک استارتاپ در این حوزه یک سوم متوسط ایجاد یک شغل حداقل 100 میلیون تومانی است، گفت: 18 هزار تیم توسعه اپلیکشن و 3 هزار شرکت دانش بنیان در این بخش فعال هستند.

وی یادآور شد: سازمان ها از اتصال به شبکه ملی اطلاعات طفره می روند و از این رو مکانیزم و ساختار نهایی اتصال به شبکه دولت اجرایی نشده است .