نرم افزار موبایلی "ماهواره جيبی" شگرد جدید کلاهبرداری

نرم افزار موبایلی
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۶

پليس فتا فرماندهی انتظامي استان گيلان در خصوص كلاهبرداری در قالب فروش نرم افزار موبایلی "ماهواره جيبی" هشدار داد.

به گزارش گرداب، سرهنگ ‌ايرج محمدخانی در خصوص كلاهبرداری از طريق فروش نرم افزار موبایلی"ماهواره جيبی" هشدار داد و گفت: اخيرا افرادی با ساخت  و بارگذاري نرم افزار موبایلی "ماهواره جيبی" در کانال‌ها و گروه‌های شبکه اجتماعی  که در قالب دانلود رایگان ارائه گردیده است اقدام به کلاهبرداری از کاربران مي‌نمايند.

وی ادامه داد: استفاده و فعال سازی قابلیت‌های این نرم افزار مستلزم پرداخت اينترنتی مبلغ 99990 ریال از سوی مشتريان است که می‌تواند کاربران را به صفحه جعلی و شبيه‌سازی شده يک بانک هدايت که نهایتا منجر به سرقت  اطلاعات حساب بانکی کاربران نظير شماره کارت، رمز اينترنتی، CVV2 و تاريخ انقضای کارت برای کلاهبرداران می گردد .

اين مقام انتظامی در پايان به شهروندان توصيه کرد: به پيشنهادهای جذاب و اغواگرایانه کلاهبرداران سايبری که غير قانونی و جعلی می‌باشد به هيچ عنوان ترتيب اثر نداده، هنگام پرداخت اينترنتی از صحت و اصالت درگاه پرداخت الکترونيک بانک مربوطه اطمينان حاصل نموده و براي وارد کردن اطلاعات کارت بانکی خود هميشه از پروتکل امن https استفاده کنند.

سرهنگ محمدخانی در پایان گفت: چنانکه با موارد مشابه در فضای مجازی مواجه شدند مراتب را از طريق نشانی اينترنتی پليس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش ارتباط با ما گزارش نمایند.