مقابله دولت آمریکا با سوءاستفاده کلاهبرداران اینترنتی از توفان هاروی

مقابله دولت آمریکا با سوءاستفاده کلاهبرداران اینترنتی از توفان هاروی
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۶

پس از وقوع توفان سهمگین هاروی در آمریکا تعداد زیادی از کلاهبرداران اینترنتی و هکرها در تلاش هستند تا از این وضعیت سوءاستفاده کرده و جیب شهروندان بحران زده را خالی کنند.

به گزارش گرداب، وزارت دادگستری آمریکا می گوید به طور جدی با این افراد برخورد خواهد کرد و با همکاری اف بی آی و دیگر نهادهای اطلاعاتی و امنیتی این کشور کلاهبرداران یاد شده را شناسایی و دستگیر خواهد کرد.

مقامات محلی در تگزاس و همین طور چندین وزارتخانه در آمریکا با همکاری یکدیگر یک گروه کاری تشکیل داده اند تا با هرگونه کلاهبرداری اینترنتی، دزدی، افزایش قیمت کالاها و دیگر تخلفات در دنیای مجازی که با هدف سوءاستفاده از توفان اخیر صورت گرفته مقابله کنند.

بر اساس اطلاعیه مشترک این گروه درس های ناشی از توفان کاترینا برای مقابله با هرگونه فعالیت جنایتکارانه به کار گرفته می شود. شناسایی عوامل اجرای حملات موسوم به فیشینگ یا ارسال ایمیل های کلاهبردارانه که با ظاهری مشابه با ایمیل های نهادهای دولتی ارسال می شوند یکی از اهداف اصلی این گروه کاری است.

وزارت دادگستری آمریکا برای شناسایی این نوع ایمیل ها از ایمیل های واقعی ارسالی نهادهای دولتی دستورالعملی منتشر کرده است. در اکثر این ایمیل ها از مردم خواسته شده به سیل زدگان کمک نقدی کنند ولی پول های اهدایی مردم به دست کلاهبرداران اینترنتی و نه سانحه دیدگان واقعی می رسد.

وزارت دادگستری همچنین به مردم هشدار داده که بر روی لینک های وب سایت های موجود در این نامه ها کلیک نکنند و تنها به سازمان های خیریه شناخته شده کمک مالی کنند.