حمله سایبری به وزارتخانه‌های سوئیس

حمله سایبری به وزارتخانه‌های سوئیس
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۶

طبق اعلام دولت سوئیس، حمله سایبری به وزارت دفاع دفع گردیده اما حمله به وزارت امور خارجه موفقیت‌آمیز بوده است.

به گزارش گرداب، دولت سوئیس می‌گوید که کارشناسان سایبری، جلوی حمله سایبری به وزارت دفاع این کشور را گرفته‌اند اما یک حمله دیگر موفق شده سامانه‌های یکی از پیمانکارهای وزارت امور خارجه را مختل کند.

مجلس فدرال سوئیس در بیانیه‌ای اعلام کرده است که هکرهای بدطینت از بدافزار معروفی به نام تورلا (Turla) بهره برده‌اند که در حمله ماه جولای به سرورهای وزارت دفاع به کار گرفته شده بود. در این بیانیه به جزئیات بیشتری از این حمله اشاره نشده است.

هر کدام از وزارتخانه‌های دفاع و امور خارجه، شکایت حقوقی خود را به دادستان فدرال ارائه داده‌اند و دادستانی مشغول تحقیق در این زمینه است. دفتر دادستان کل، مایکل لاوبر (Michael Lauber)، تائید کرده که شکایت این دو وزارتخانه به دست آنها رسیده است اما از اظهار نظر بیشتر خودداری کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه، ژان- مارک کروسی (Jean-Marc Crevoisier) اظهار داشته است که عدم گزارش حمله صورت گرفته به پیمانکار وزارت امور خارجه، باعث شده است که مراجع مربوط، فرصت ایمن‌سازی سامانه‌های رایانه‌ای را نداشته باشند. وی به نام پیمانکار مربوطه اشاره‌ای نکرد و از اظهار نظر بیشتر درباره موضوع خودداری کرد.