نهنگ آبی؛ دام بزرگ هکرها برای کاربران

نهنگ آبی؛ دام بزرگ هکرها برای کاربران
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۶

دانلود چالش نهنگ آبی توسط کاربران زیادی جستجو می‌شود و تلاش برای دانلود و نصب این بازی سبب شده فرصت سو استفاده برای هکرها فراهم شود

به گزارش گرداب، چالش نهنگ آبی مدت‌ها است از مرزهای روسیه فراتر رفته و در کشورهای آسیایی، اروپایی و حتی آمریکای مرکزی نیز نفوذ کرده است. در بازی نهنگ آبی یکی از مهمترین احساسات درونی انسان، که میان تمامی افراد مشترک است، نشان می‌رود؛ حس کنجکاوی اگرچه در تمامی انسان‌ها وجود دارد، اما از اعماق وجود نوجوانان فوران می‌کند و به همین دلیل لازمه هوشیاری والدین بیشتر می‌شود.

مدتی است افراد مخصوصا کم سن و سال، بعد از همه‌گیر شدن نام این بازی تلاش می‌کنند بعد از دانلود بازی چالش نهنگ آبی حس کنجکاوی خود را فرو نشانند، در حالی که متاسفانه از همه طرف در دام افراد طمع‌کار و بیمار افتاده‌اند. افزایش جستجو برای دانلود بازی نهنگ آبی سبب شده هکرها از این موضوع سو استفاده کرده و کار را به نفع خودشان تمام کنند.

لینک دانلود چالش نهنگ آبی یک طعمه است!

نکته اصلی اینجاست که دانلود بازی چالش نهنگ آبی بی‌معنی است، چرا که هیچ بسته نصبی برای آن وجود ندارد و در واقع با یک بازی آنلاین رو به رو هستیم. بعد از داغ شدن بحث این بازی از سال 2015 و مخصوصا در چند هفته اخیر، رفته رفته شاهد افزایش فایل‌ نصبی بازی نهنگ آبی در وب سایت‌های مختلف، صفحه‌های شبکه‌های اجتماعی و مخصوصا کانال‌های تلگرامی هستیم.


بعد از دانلود چالش نهنگ آبی از وب سایت‌های متفرقه و یا کانال‌های تلگرامی، دو امکان بیشتر وجود ندارد؛

برخی منابع تنها با هدف افزایش کاربر، یکی از چند بازی دارای یک کاراکتر نهنگ اندرویدی و یا آی او اسی را در وب سایت خود قرار داده و آن را به جای دانلود بازی نهنگ آبی به کاربران تحمیل می‌کنند! این بخش خوب قضیه است.

اما در بسیاری از مواقع با یک بد افزار مواجه هستیم که متاسفانه بعد از نصب، تمامی اطلاعات کاربر را استخراج می‌کند. هکرها از زمان افزایش تلاش کاربران برای دانلود بازی چالش نهنگ آبی فایل‌های نصبی دارای پسوندهای مختلف با نام Blue Whale ایجاد کرده و آن‌ها را در سراسر اینترنت پخش کرده‌اند.متاسفانه کاربری که اقدام به دانلود و نصب بازی نهنگ آبی می‌کند، نه تنها با وجود این همه اصرار برای دوری از بازی به دام سازنده آن افتاده است، بلکه باید خود را در تله یک هکر نیز حس کند که تمامی اطلاعاتش را تخلیه کرده است.

اغلب فایل‌های نصبی دارای پسوند apk و ipa، دسترسی‌های کاملی برای اجرای بازی می‌خواهند، در حالی که بازی‌های اندرویدی و آی او اسی معمولا به هیچ دسترسی نیاز ندارند.

اما کاربری که کنجکاوی چشم و گوشش را بسته است، به این موضوع توجه نکرده و خیلی سریع با زدن دکمه‌های Next متوالی، به خیال خود بازی را نصب می‌کند، در حالی که خبری از چالش نهنگ آبی نبوده و تنها یک بدافزار شامل ویروس‌های کامپیوتری را به خورد دستگاه اندرویدی، آی او اسی و یا سیستم کامپیوتری ویندوزی خود داده است.در حالی که این بازی، در واقع یک چالش اینترنتی است که در شبکه‌های اجتماعی ترویج پیدا می‌کند. کاربری (قربانی) که به دام آن می‌افتد، توسط یک مدیر به صورت آنلاین کنترل شده و وظایف یکی پس از دیگری به وی محول می‌شوند. پس همانطور که می‌بینید تلاش برای دانلود و نصب بازی چالش نهنگ آبی کاری بیهوده است. همواره با افزایش آگاهی خود، جلوی سو استفاده خراب‌کاران اینترنتی را بگیرید.

منبع: گجت نیوز