نبود برنامه مشخص برای تولید سخت افزار

نبود برنامه مشخص برای تولید سخت افزار
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۶

عضو کمیسیون فناوری اطلاعات اتاق بازرگانی با بیان اینکه برنامه مشخصی برای تولید سخت افزار در برنامه های دولت دوازدهم دیده نمی شود، گفت: تمرکز وزیر ارتباطات بر موضوع پهنای باند است.

به گزارش گرداب، مسعود شنتیایی اظهار داشت: در برنامه هایی که وزیر ارتباطات پیش از کسب رای اعتماد، در اتاق بازرگانی تهران مطرح کرد موضوع تولید سخت‌افزاری و تجهیزات سخت افزاری گنجانده نشده بود.

وی ادامه داد: این درحالی است که در برنامه ششم توسعه حدود ۱۱۰ هزار میلیارد تومان برای سرمایه گذاری در حوزه سخت افزار پیش بینی شده است که این میزان سرمایه گذاری باید این حوزه را متحول کند.

عضو کمیسیون ICT اتاق بازرگانی افزود: اما به نظر می رسد که برنامه مشخصی برای این حوزه وجود ندارد و یا حداقل درباره آن صحبت نمی شود.

به گفته وی در این مدت، تمرکز وزیر ارتباطات بر مسایلی همچون پهنای باند و اینترنت بوده که این فقط گوشه ای از مسایل حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است و چراغ راه فعالان حوزه سخت افزار مشخص نشده است.

عضو کمیسیون ICT اتاق ایران با اشاره به اینکه مسئولیت اتاق بازرگانی تولید و بازرگانی است، بر لزوم حمایت از تولید سخت افزار در کشور تاکید کرد.