ناکامی مجرمان سایبری در پی بروز کردن اطلاعات سایبری

ناکامی مجرمان سایبری در پی بروز کردن اطلاعات سایبری
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۶

رئیس پلیس فتای زنجان گفت: اگر کاربران به طور مرتب اطلاعات خود را به روز کنند، مجرمان دنیای مجازی را در اجرای نقشه‌های شوم شان ناکام می‌کنند‌.

به گزارش گرداب، سرهنگ دوم محمد‌علی آدینه‌لو به مناسبت هفته ناجا با حضور در صدا و سیمای مرکز زنجان درمصاحبه رادیوی با خبرنگار صدا و سیمای مرکز زنجان گفت: یکی از جرائمی که امروزه در فضای مجازی باب شده و مبالغ بسیاری از هموطنان عزیز کلاهبرداری می‌شود از طریق ارسال پیامک و تماس‌های تلفنی با عنوان برنده شدن در قرعه‌کشی‌ها و مسابقات برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی می‌باشد.

رئیس پلیس فتای زنجان افزود: این افراد با برقراری تماس و یا ارسال پیامک با موضوع برنده شدن در قرعه‌کشی رادیو و تلویزیونی از قربانیان درخواست می‌کند جهت دریافت جایزه نقدی خود به دستگاه عابر بانک مراجعه نمایند.

وی ادامه داد‌: اولین شگرد این مجرمان از افراد تغییر زبان دستگاه‌های خود پرداز می‌باشد و در پی این تغییر زبان با اغفال افراد رمز بانکی، شماره کارت، تاریخ انقضاء و cvv2 را از افراد دریافت کرده و از حساب قربانیان برداشت می‌کنند.

این مقام ارشد انتظامی اضافه کرد: از دیگر شگردهای این مجرمان دریافت موجودی افراد است و در پی تغییر زبان دستوراتی می‌دهند که به جای واریز وجه به حساب فرد از حساب وی برداشت شده و به حساب فرد کلاهبردار واریز می‌گردد.

سرهنگ آدینه‌لو گفت: ازعموم مردم درخواست می‌کنیم به هیچ عنوان اطلاعات مهم حساب بانکی خود را در اختیار دیگران قرار نداده و از ارسال اطلاعات حساب بانکی از جمله رمز اول یا دوم، کد CVV2، تاریخ انقضای کارت از طریق پیامک یا تلفن خودداری کنند.

وی افزود: مجرمان اینترنتی با استفاده از اطلاعات به‌دست‌آمده به حساب قربانیان دسترسی پیدا می‌کند و اقدام به انتقال یا خرید اینترنتی از حساب کاربر می‌کند.

سرهنگ آدینه لو به‌منظور پیشگیری از کلاهبرداری‌های احتمالی در این فضا و احتمال فریب خوردن افراد و وارد کردن اطلاعات بانکی‌شان، از مردم خواست از طریق ربات‌ها و درگاه‌های ناشناس بانکی اقدام به پرداخت هیچ وجهی نکنند.

رئیس پلیس فتا استان زنجان درپایان افزود: هموطنان و همشهریان در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.irبخش تماس با ما گزارش نمایند و هشدار های پلیس را جدی بگیرید.