همکاری سایبری آمریکا و عربستان

همکاری سایبری آمریکا و عربستان
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۶

نورثروپ گرومن با دانشگاه آل سعود عربستان، در زمینه آموزش و ارتقاء امنیت سایبری به جوانان عرب همکاری خواهد کرد.

 به گزارش گرداب، نورثروپ گرومن (Northrop Grumman) که شرکتی پیشرو در زمینه امنیت جهانی و عرضه سیستم‌های نوینی به‌صورت خودمختار در فضای سایبری است، اعلام کرد که فاز تازه‌ای از همکاری آموزشی با دانشگاه آل سعود در عربستان را آغاز کرده است. در این راستا، سومین کارگاه آموزشی مشترک، در روزهای یازدهم و دوازدهم اکتبر امسال، با نام CyberArabia برگزار شد.

ولید ابوخالد (Walid Abukhaled)، مدیر اجرایی شرکت نورثروپ گرومن در خاورمیانه، ضمن ابراز خرسندی از همکاری با دانشگاه آل سعود برای سومین سال متوالی در برگزاری همایش CyberArabia، اظهار داشت: «هرساله ما شاهد حضور دانشجویان بااستعداد و برجسته‌ای اعم از زن و مرد از سراسر کشور در این آزمون رقابتی هستیم. این رقابت سرگرم‌کننده، برای ساخت مهارت‌های سایبری کشور بسیار جدی و مهم است.»

دکتر جلال المحتدی (Jalal Al-Muhtadi)، مدیر مرکز عالی ضمانت اطلاعات در دانشگاه آل سعود گفت: «میزبانی رقابت سایبری عربی باعث افتخار ماست زیرا رویدادهایی از این قبیل پایه علمی دانشجویان رشته‌های مهندسی و فناوری را قوی‌تر می‌کند و دانشجویان در مورد امنیت سایبری و تهدیدات جدی ناشی از حملات سایبری آگاه می‌شوند.»

ظاهراً دانشجویان شرکت‌کننده در کارگاه آموزشی CyberArabaia، با مهارت‌های سایبری خود در مدت‌زمانی محدود، آسیب‌های امنیتی سایبری را پیداکرده و نابود می‌کنند. یکی از مهم‌ترین اهداف این کارگاه آموزشی، ارتقاء مهارت‌های همکاری و کارگروه بوده است.
کارگاه آموزشی CyberArabia، رقابتی آمریکایی –عربی در زمینه دفاع سایبری است که در سال 2009 توسط انجمن غیرانتفاعی نیروی هوایی آمریکا ایجاد شد.