نفوذ کسپرسکی به سیستم‌های NSA

نفوذ کسپرسکی به سیستم‌های NSA
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۶

آزمایشگاه کسپرسکی اعلام نمود که از طریق ابزارهای و نرم‌افزارهای امنیتی خود توانسته سیستم‌های آمریکا و همچنین رایانه‌های شخصی را در ایالات‌متحده هک نماید.

به گزارش گرداب، چندی پیش مقامات آمریکایی به‌ویژه NSA هشدارهایی در رابطه با شرکت کسپرسکی داده بودند. در این هشدارها آمده بود که برنامه‌های آنتی‌ویروس و برنامه‌های امنیتی این شرکت خود جاسوس‌افزار بوده و اطلاعات افراد را سرقت می‌نماید. ازاین‌رو مقامات آمریکایی استفاده از کلیه محصولات کسپرسکی را در این کشور مخصوصاً در ادارات و سازمان‌ها ممنوع کردند.

طبق آخرین بررسی‌ها و ادعای کارشناسان این موضوع صحت دارد و نرم‌افزارهای امنیتی کسپرسکی «Kaspersky» اطلاعات موجود در سازمان امنیت ملی آمریکا «National Security Agency» را سرقت می‌نماید.

درحالی‌که توضیح برخی از کارشناسان امنیتی محتمل در نظر گرفته‌شده است بااین‌حال مقامات آمریکایی واکنش شدیدی نسبت به استفاده از نرم‌افزارهای امنیتی کسپرسکی روی سامانه‌های کامپیوتری نشان داده‌اند و به‌طور مطلق استفاده این تجهیزات را برای سازمان‌ها و مکان‌های حساس ممنوع کرده‌اند.

این ممنوعیت‌ها در سازمان امنیت داخلی آمریکا و سازمان‌های دولتی از دوماه قبل شدیداً اعمال گردیده و به‌هیچ‌وجه از نرم‌افزارهای امنیتی کسپرسکی استفاده نمی‌کنند.

طبق اطلاعات به‌دست‌آمده محبوبیت نرم‌افزارهای امنیتی کسپرسکی در آمریکا شدیداً کاهش‌یافته است که این خود شکست بزرگی برای این شرکت محسوب می‌شود.

در برخی اقدامات هکری که در آمریکا اتفاق افتاده پس از بررسی حملات و کدهای منبع موجود، سرنخ‌هایی از فعالیت‌های کسپرسکی به‌دست‌آمده است که این خود گواهی بر این مدعاست.
چندی پیش در خبرها ادعاشده بود که این امکان وجود دارد که سامانه‌های کسپرسکی هک شده و از این سیستم‌ها برای نفوذ به سامانه‌های مختلف ازجمله آمریکا استفاده‌شده است. ازاین‌رو مدیر کسپرسکی طی گزارشی اعلام نمود که به‌هیچ‌وجه کسپرسکی هک نشده و به‌کلی موضوع نفوذ به سیستم‌های رایانه‌ای آمریکا توسط این شرکت را رد کرد.