۴۰ درصد کانالهای تلگرامی «شامد» گرفتند

۴۰ درصد کانالهای تلگرامی «شامد» گرفتند
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۶

رئیس مرکز رسانه های دیجیتال از فعالیت ۳۰۰ هزار کانال و گروه فارسی زبان در تلگرام خبر داد و گفت: ۷۵۰۰ کانال فعال هستند و ۴۰ درصد آنها شناسنامه الکترونیکی محتوای دیجیتال (شامد) دریافت کردند

به گزارش گرداب، مرتضی موسویان در نشست خبری در حاشیه نمایشگاه رسانه های دیجیتال، از ارائه مجوز شناسنامه الکترونیکی محتوای دیجیتالی (شامد) به نرم‌افزارها و اپلیکیشن های موبایل خبر داد و گفت: ۱۳۰ هزار نرم‌افزار کاربردی موبایلی (اپلیکیشن)، شامد دریافت کردند و انتظار داریم این رقم به ۲۰۰ هزار نرم‌افزار افزایش یابد.

وی با بیان اینکه برای اعطای شامد با فروشگاههای اپلیکیشن (اپ استورها) کار می‌کنیم و اعطای شامد به صورت اتوماتیک انجام می‌شود، ادامه داد: در اجرای این طرح، هیچ نرم‌افزاری بدون مجوز شامد امکان ارائه در فروشگاههای اپلیکیشن را نخواهد داشت.

رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه از ابتدای تشکیل این مرکز تاکنون، ۵۳ نرم‌افزار مجوز گرفته اند، گفت: امروز مجوزی که برای نرم‌افزارها ارائه می‌شود، مطابق با طرح شامد است.

وی افزود: با وجودی که ۲۰۰ هزار سایت اینترنتی در کشور فعال است اما از این تعداد، ۷۰ هزار سایت دارای مجوز شامد هستند و امیدواریم تا پایان سال، بتوانیم سه چهارم سایت‌های اینترنتی داخل کشور را شامددار کنیم.

موسویان اظهار کرد: ۳۰۰ هزار کانال و گروه فارسی‌زبان در شبکه های اجتماعی داریم که از این تعداد ۷ هزار و ۵۰۰ کانال فعال هستند و ۴۰ درصد از این تعداد، شامد دریافت کرده‌اند. امیدواریم این رقم به ۷۰ درصد افزایش یابد.

به گفته وی، با آمدن وب ۳ در سال ۲۰۲۰ موضوع محرمانگی در فضای مجازی از بین می‌رود و به همین دلیل باید نحوه زندگی در فضای مجازی را یاد گرفته و به شناخت درست برسیم.

رئیس مرکز رسانه های دیجیتال با تاکید براینکه براینکه رفتار سلبی در فضای مجازی نه تنها هزینه‌بر، بلکه امکان‌پذیر هم نیست، تصریح کرد: قدم بعدی‌ ما ارائه نشان‌های هوشمند بر بستر انتقال محتواست.