فیروزآبادی:

لزوم حمایت بیشتر دولت از پدید‌آورندگان بازی‌های رایانه‌ای

لزوم حمایت بیشتر دولت از پدید‌آورندگان بازی‌های رایانه‌ای
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۶

دبیرشورای عالی فضای مجازی به مشکلات و عدم رعایت مالکیت معنوی اثر در صنعت بازی پرداخت.

به گزارش گرداب، رئیس مرکز ملی فضای مجازی بر لزوم حمایت دولت از مالکیت معنوی اثر و برخورد با متخلفان تأکید و تصریح کرد: در حوزه بازی‌های رایانه‌ای نیز باید با قوانین جدی‌تری از آثار پدیدآورندگان حمایت کرده و انگیزه را در آنان افزایش دهیم.

سید ابوالحسن فیروزآبادی، رئیس مرکز ملی فضای مجازی در گفت‌وگو با یکی از خبرگزاری ها ، به مهم‌ترین عواملی که در توسعه سهم اقتصاد صنعت گیم نقش دارند اشاره و عنوان کرد: مالکیت معنوی اثر در این میان از سهم به سزایی برخوردار است و ما باید در این زمینه مقررات قوی‌تری داشته باشیم.

وی بر لزوم حمایت دولت از مالکیت معنوی اثر و برخورد با متخلفان تأکید و تصریح کرد: در حوزه بازی‌های رایانه‌ای نیز باید با قوانین جدی‌تری از آثار پدیدآورندگان حمایت کرده و انگیزه را در آنان افزایش دهیم.

دبیر شورای عالی فضای مجازی به ظرفیت‌هایی که در حوزه دانشگاهی برای خلق اثر در صنعت گیم وجود دارد اشاره و بیان کرد: با توجه به جوان بودن جامعه دانشگاهی می‌توان با حمایت بیشتر از این قشر زمینه رشد را فراهم کرد.

وی بسیاری از گیم‌هایی که در کشور تولید می‌شود را کپی‌برداری از بازی‌های خارجی دانست و تصریح کرد: برای ما مهم این است که انیمیشن ایجاد شده منجر به ترویج خشونت و سبک زندگی و مظاهر غربی نباشد؛ بدین منظور دانشجویان که از تخصص‌های فرهنگی و اجتماعی برخوردار هستند می‌توانند عملکرد بهینه‌تری در این زمینه داشته باشند.

وی ادامه داد: طبق سندی که در شورای عالی فضای مجازی تصویب شد تقسیم کار با مؤسسات صورت گرفت و به کنترل مصوبه می‌پردازیم. طی یک سال گذشته با کنترل‌های صورت گرفته وضعیت رو به بهبود است اما هنوز از وضعیت موجود رضایت نداریم.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی ایران در پایان محقق نشدن دو عامل یاد شده را نیازمند همکاری دستگاه‌ها و رسیدن آنان به یک آمادگی فکری و حقوقی دانست و‌ گفت: در حال حاضر تعارض منافع وجود دارد که باید مرتفع شود.

منبع : بنیاد ملی بازی های رایانه ای