توصیه‌هایی برای جلوگیری از هک تصاویر موبایل

توصیه‌هایی برای جلوگیری از هک تصاویر موبایل
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۶

اگر علاقمند به عکاسی با تلفن شخصی خودتان هستید و نمی‌خواهید اطلاعات موقعیتی شما توسط عکس گرفته شده منتشر شود، حتماً گزینه‌های مربوط به GPS Camera را غیرفعال کنید.

به گزارش گرداب، امروزه با گسترش تجهیزات مدرن باید دقت کرد که استفاده از این گونه امکانات در حین جذابیت دارای مخاطراتی نیز برای استفاده کنندگان است؛ یکی از این امکانات قابلیت عکس‌برداری حرفه‌ای و موقعیت‌یابی عکس‌های گرفته شده است که بر روی گوشی‌های موبایل تعبیه شده و روز به روز شاهد پیشرفت و ارتقاء امکانات جانبی آن هستیم.

وقتی شما در حال عکاسی با موبایل خود هستید دوربین اطلاعات موقعیتی شما را توسط GPS دریافت کرده و ضمیمه تصویر می‌کند، همچنین برخی اطلاعاتی مثل نام تلفن و نوع دوربینی که با آن تصویر ثبت شده نیز همراه تصویر گرفته شده ذخیره می‌شوند.

این اطلاعات به راحتی قابل مشاهده است؛ هنگامی که شما تصاویر خود را در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنید افراد مختلفی می‌توانند این اطلاعات را مشاهده و از آن‌ها سوء استفاده کنند.

کارشناسان پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان تصاویر خصوصی خود را بر روی تلفن‌های همراه نگهداری نکنید، تصریح کرده‌اند که از عکسبرداری توسط تلفن همراه در محافل خصوصی جداً خودداری کرده و سعی کنید از دوربین‌های دیجیتالی که صرفاً جهت عکسبرداری بکارگیری می‌شود در این خصوص استفاده کنید. به گفته کارشناسان اشتراک عکسها و اطلاعات شخصی در شبکه‌های اجتماعی کار مناسبی نبوده و برای حریم خصوصی خطر آفرین است.

کاربران میتوانند در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش تماس گزارش دهند.