هکرها از طریق سوئیفت ۶ میلیون دلار پول روسیه را سرقت کردند

هکرها از طریق سوئیفت ۶ میلیون دلار پول روسیه را سرقت کردند
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۶

بانک مرکزی روسیه اعلام کرد، هکرها در سال گذشته میلادی در حمله به سیستم پیام رسان پرداخت های بین المللی سوئیفت در روسیه ۳۳۹.۵ میلیون روبل (۶ میلیون دلار) پول را به سرقت برده اند.

به گزارش گرداب، بانک مرکزی روسیه اعلام کرد، هکرها در سال گذشته میلادی در حمله به سیستم پیام رسان پرداخت های بین المللی سوئیفت در روسیه 339.5 میلیون روبل (6 میلیون دلار) پول را به سرقت برده اند.

این خبر که در بخش پایانی گزارش بانک مرکزی روسیه در زمینه سرقت های دیجیتالی از بانک های روسی فاش شده جدیدترین مورد از مجموعه سرقت هایی است که با استفاده از درخواست های نقل و انتقال متقلبانه در بستر شبکه سوئیفت صورت می گیرد.

بانک مرکزی روسیه گفته، اطلاعاتی در مورد «یک مورد حمله موفق از طریق یک اوپراتور سیستم سوئیفت» دریافت کرده است.

این گزارش حاکی است، حجم پول به سرقت رفته در نتیجه این حمل 339.5 میلیون روبل بوده است. بانک مرکزی روسیه از افشای اطلاعات بیشتر در مورد این سرقت خودداری کرده است.

سخنگوی سوئیفت که بستر تبادل روزانه تریلیون ها دلار پول است، گفته این شرکت در مورد موارد مشخص اظهار نظر نمی کند.

ناتاشا دی تران گفت: «زمانی که یک مورد از کلاهبرداری احتمالی به ما گزارش می شود، ما کمک هایمان را به کاربر مذکور ارائه می کنیم تا به ایمن سازی محیط فعالیت آن کاربر کمک نماییم.»

شرکت سوئیفت اواخر سال گذشته میلادی اعلام کرده بود که با توجه به استفاده هکرها از ابزارهای پیچیده تر و تکنیک هایی برای ترتیب دادن حملات جدید، سرقت های دیجیتالی به نحو فزاینده ای افزایش یافته است.

در ماه دسامبر، هکرها تلاش کردند با استفاده از سامانه سوئیفت 55 میلیون روبل از بانک دولتی گلوبکس روسیه سرقت کنند. سارقان اینترنتی همچنین در فوریه 2016، 81 میلیون دلار از بانک بنگلادش سرقت کردند.

سوئیفت از افشای تعداد حملات انجام شده یا افشای هویت قربانیان خودداری کرده، اما جزئیات برخی موارد حملات از طریق سوئیفت از جمله حملات به بانک بین المللی فار ایسترن تایوان و ان آی سی آسیا بانک نپال به رسانه ها درج کرده است.