عزم رهبران فناوری برای ارتقای امنیت سایبری

عزم رهبران فناوری برای ارتقای امنیت سایبری
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۶

شرکت های شاخص دنیای دیجیتال از امضا کنندگان تواق نامه ارتقای امنیت در فضای مجازی بودند.

به گزارش گرداب، در کنفرانس امنیتی مونیخ منشوری تحت عنوان «اعتماد» به امضای نمایندگان زیمنش، ایرباس، آلیانز (Allianz)، گروه دیلمر (Dailmer Group)، IBM، MSC، NXP، SGS و دویچ تلکام  رسید. هدف از این توافق نامه، افزایش اعتماد در فناوری میان افراد و سازمان ها در راستای ارتقای تلاش برای انقلاب دیجیتال بود.
جو کایزر (Joe Kaeser) مدیرعامل زیمنس در این رابطه افزود: « اطمینانی که به وسیله امنیت داده ها و سامانه های شبکه ای ایجاد شد از عوامل کلیدی انقلاب دیجیتال به شمار می رود. به همین دلیل، باید چارچوبی امن تر و قابل اطمینان تر برای دنیای دیجیتال  فراهم کنیم. اکنون بهترین زمان برای این است که همه رهبران بازار های دنیا با اتحاد با یکدیگر، در این راه قدم بردارند. امید است که شرکای بیشتری در این مسیر ما را یاری کنند.»
منشور یا شده در 10حوزه در خواست همکاری کرد:
1.    مالکیت امنیت سایبر و فناوری اطلاعات
2.    مسئولیت پذیری در زنجیزه تامین دیجیتال
3.    پیش فرض امنیت
4.    کاربر مداری
5.    نو آوری و هم سازی
6.    آموزش
7.    گواهینامه زیرساخت های حیاتی و راه حل مشکلات آن
8.    شفافیت و پاسخگویی
9.    چارچوب قانون گذاری
10.    ابتکارات مشترک
 بخشی از این توافق نامه از وزرای متعهد کشورها و  همه شرکت ها در خواست داشت تا با ایجاد نقش مدیر ارشد امنیت اطلاعات، امنیت سایبری را در راس هر سازمان اجرا کنند. از آنجایی که در آینده افزایش خطرات ناشی از روبات ها و خودروهای بدون راننده پیش بینی می شوند، این توافق نامه به الزام صدور گواهینامه توسط شخص ثالث برای زیر ساخت های حیاتی اشاره می کند.
ولف گنگ ایشینگر (Wolfgang Ischinger) رییس اجلاس مونیخ گفت: «دولت ها باید نقش رهبری برای قوانین تجارت را اتخاذ کنند. اما شرکت هایی که در خط مقدم تجسم و طراحی آینده فضای سایبری قدم برمی دارند باید استانداردهای لازم را ایجاد کنند. به همین دلیل است که این توافق نامه از اهمیت بسزایی برخوردار است. همه باهم خواستار پیشرفت موضوع و کمک به تشریح محتوا آن هستیم.»