همکاری ناخواسته کاربران ردایت با تبلیغات انتخاباتی روسیه بر ضد آمریکا

همکاری ناخواسته کاربران ردایت با تبلیغات انتخاباتی روسیه بر ضد آمریکا
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۶

شبکه به اشتراک گذاری لینک رد ایت اعلام کرده بسیاری از انواع محتوای تبلیغاتی روسیه برای تاثیرگذاری بر انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا به طور ناخواسته توسط مردم همین کشور بازتوزیع شده است.

به گزارش گرداب، در شرایطی که توئیتر و فیس بوک هنوز در حال تحقیقات در مورد نحوه تاثیرگذاری روسیه بر انتخابات ریاست جمهوری امریکا هستند، رد ایت که در این زمینه بسیار نقش آفرین و تاثیرگذار بوده، تا همین اواخر سکوت اختیار کرده و مدیران سایت یادشده اظهارنظری در این زمینه نکرده بودند.

اما امروز، استیو هافمن مدیرعامل رد ایت یافته های تحقیقاتی این شرکت را در این زمینه منتشر کرد که نشان می‌دهد اگر چه روسیه از رد ایت هم برای پیشبرد اهداف انتخاباتی خود در آمریکا استفاده کرده است، اما کار بازتوزیع و نشر گسترده تبلیغات یادشده به طور ناخواسته توسط خود کاربران آمریکایی انجام شده است.

بر اساس این بررسی روسها تبلیغات مستقیمی در این زمینه انجام نداده اند یا پیام های بازرگانی مستقیمی منتشر نکرده اند، اما محرک تبلیغات غیرمستقیمی بوده اند که مورد توجه کاربران آمریکایی قرار گرفته و به طور مرتب در فضای مجازی بازنشر شده‌اند.

مدیرعامل رد ایت می گوید: مشکل اصلی این است که خود آمریکایی‌ها توان تمییز دادن واقعیت را از مطالب غیرواقعی ندارند و کل آمریکا بار این مشکل را بر دوش می کشد. این در حالی است که باید توانایی آمریکایی‌ها برای تشخیص اخبار درست و واقعی افزایش یابد.