خطر اخبار جعلی از سلاح هسته ای بیشتر است

خطر اخبار جعلی از سلاح هسته ای بیشتر است
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۷

برخی متخصصان حوزه فناوری اطلاعات هشدار می دهند که تولید و انتشار اخبار جعلی با هزینه‌ای اندک ممکن است، اما خطر این نوع اخبار برای بشریت از سلاح هسته‌ای بیشتر است.

به گزارش گرداب، بررسی های متخصصان موسسه فناوری Delphix نشان می دهد که انتشار اخبار جعلی می تواند در آینده تاثیر مهمی بر فرایندهای سیاسی و اجتماعی مهم دنیا بگذارد.

به گفته وی در سال های اخیر اثرات مخرب این پدیده را بر اموری همچون انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپایی و غیره شاهد بوده ایم و نگرانی ها در این زمینه تابدان حد بالا بود که به محافل سیاسی و دستگاه های رسمی اجرایی کشیده شد و به احضار مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس بوک به کنگره آمریکا هم کشیده شد.

زاکربرگ به همین علت مجبور به عذرخواهی شد و به شکست این شبکه اجتماعی برای حفاظت از خود و کاربرانش در برابر تهدیدها و تخریب ها اذعان کرد.

محققان Delphix می گویند نبردهای جدید به عرصه فناوری کشیده شده و در قرن بیست و یکم بسیاری از جنگ افزارها ماهیت دیجیتالی خواهند داشت. این جنگ افزارها با دستکاری افکار عمومی می توانند اثرات مخربی داشته باشند ک به مراتب از جنگ افزارهای پیشرفته بیشتر است.

نگرانی ها در این زمینه تابدان حد جدی است که انتونیو گوترس دبیرکل سازمان ملل هم چندی قبل خواستار انعقاد یک پیمان بین المللی به منظور قانون گذاری در زمینه جنگ افزارهای دیجیتال شد. بیم آن می رود که بی توجهی به این مساله باعث افزایش تنش و درگیری بین برخی کشورهای جهان شده و به واکنش واقعی و تند آنها در دنیای واقعی بینجامد.