Gerdab.IR | گرداب

حمایت آمریکا از شکنجه‌گران زندان بگرام

تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۸۹

یک دادگاه عالی در آمریکا بر لزوم سری ماندن اطلاعات زندان مخوف بگرام تاکید کرد.

گرداب- يك سخنگوي پنتاگون اعلام كرد پرونده شکایت علیه جنایات نظامیان آمریکایی بايگاني شده و رسيدگي نخواهد شد.

يك دادگاه عالي در آمريكا در پی انتشار اخبار و اسناد جدیدی از وحشی گری نظامیان آمریکایی با شهروندان عراقی، با رد شكايت مطرح شده از سوی اتحادیه آزادی های مدنی مردم آمریکا، بر لزوم سري ماندن اطلاعات زندان مخوف بگرام در افغانستان تاكيد كرد.

اتحاديه مذکور با طرح اين شكايت، افشاي اطلاعات زندانيان محبوس در بازداشتگاه پايگاه نظامي بگرام را خواستار شده بود.

دادگاه آمريكايي با بررسي عملكرد ارتش اين كشور در بازداشتگاه مخوف بگرام، حکم بر حفظ اطلاعات محرمانه اين زندان، داده و نگهداري اطلاعات مخفي صدها تن از زندانيان اين بازداشتگاه را از سوي نيروهاي آمريكايي مجاز دانسته است.

براساس اين حكم همچنين اسناد و اطلاعات كليدي ضبط شده از زندانيان زندان بگرام، در همين زندان در افغانستان نگهداري خواهد شد.

اتحاديه آزادي هاي مدني مردم آمريكا با انتشار بيانيه اي، ضمن اعتراض به حكم دادگاه عالي آمريكا اعلام كرده است كه بگرام به گوانتاناموی جديد تبديل شده و نبود اطلاعات شفاف درباره حقايق كليدي اين زندان و بازداشت هاي انجام شده، بسيار نگران كننده است.

اين در حالي است كه پنتاگون از افشاي اطلاعات بازداشت شدگان، مدت زمان بازداشت و علت و شرايط دستگيري اين زندانيان خودداري كرده است.

زندان ابوغريب آمريكا در عراق، به سمبل نقض حقوق و جنايت در دنيا تبديل شده است.

گوانتانامو، ديگر بازداشتگاه مخوف آمريكاست كه اوباما تحت فشار افكار عمومي وعده داده بود پس از رسيدن به رياست جمهوري آن را تعطيل كند، اما پس از به قدرت رسيدن اعلام كرد تعطيلي گوانتانامو مصلحت نيست.
 
منبع: ‌صراط