تشدید نگرانی ها در مورد نقض حریم شخصی کاربران گوگل داپلکس

تشدید نگرانی ها در مورد نقض حریم شخصی کاربران گوگل داپلکس
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷

رونمایی از هوش مصنوعی گوگل با قابلیت تعامل و گفتگوی مستقیم با انسان ها به برخی نگرانی ها در مورد حفظ امنیت و حریم شخصی افراد دامن زده است.

به گزارش گرداب، برنامه هوش مصنوعی گوگل داپلکس می تواند ضمن تماس تلفنی با افراد به شیوه ای کاملا طبیعی با آنها صحبت کند، به گونه ای که اشخاص به هیچ وجه متوجه نخواهند شد که با یک نرم افزار گفتگو کرده اند.

با توجه به برخی نگرانی ها در این زمینه و احتمال سوءاستفاده از این فناوری گوگل وعده داده که در صورت تماس از سوی برنامه گوگل داپلکس، در ابتدای امر موضوع به طور رسمی به مخاطب اعلام می شود تا افراد بدانند در حال گفتگو با یک ماشین و نه یک انسان هستند.

از سوی دیگر قرار است در صورتی که مکالمات دو طرف توسط گوگل ضبط شد، این موضوع هم به اطلاع کاربران رسانده شود. البته هنوز شرایط این مساله به طور دقیق مشخص نشده است.

ارائه خدمات داپلکس به طور آزمایشی از تابستان امسال آغاز خواهد شد و مشتریان و کاربران علاقمند می توانند برای انجام تماس های کاری خود و پیشبرد اموری مانند رزرو میز در رستوران ها، گرفتن وقت آرایشگاه و غیره از فناوری مذکور استفاده کنند.

گوگل مدعی است ایجاد شفافیت در زمینه استفاده از این فناوری از اهمیت زیادی برخوردار است و این احتمال هم وجود دارد که گوگل داپلکس در آغاز گفتگو خود را به طور شفاف معرفی کند تا فرد مخاطب از هویت وی مطلع شود.