ایجاد دیوار مرزی مجازی در آمریکا

ایجاد دیوار مرزی مجازی در آمریکا
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۷

پالمر لاکی، مخترع آکیولاس ریفت، سامانه ی نظارتی جدیدی اختراع کرده است که هر گونه فعالیتی را در مرزهای آمریکا شناسایی می کند.

به گزارش گرداب، دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در گذشته اعلام کرده بود قصد دارد در مرز آمریکا و مکزیک دیوار بکشد؛ اما این اقدام با مخالفت های بسیاری از سوی گروه های مختلف طرفدار محیط زیت و حقوق بشر مواجه شد.

برای رفع مسئله ی بالا استارت آپی به نام «آندوریل» (Anduril؛آندرویل نام دیگر شمشیر آراگورن از مجموعه ارباب حلقه ها و به معنای شعله های غرب است) تاسیس شد که نوعی دیوار مجازی را در مرز یاد شده به وجود آورده، مورد آزمایش قرار می دهد.

فناوری مذکور، لاتیک (Lattice) نام داشته، از برج های دیدبانی مجهز به چندین دوربین و حسگرهای لیزری تشکیل می شود. این برج ها توسط الگوریتم های هوش مصنوعی تقویت شده اند. در نتیجه اگر هر فرد یا حیوانی به نزدیکی مرز مجازی شکل گرفته نزدیک شده، در شعاع 3.2 کیلومتری قرار گیرد، پیامی را برای اپراتور ارسال می کند.

پالمر لاکی (Palmer Luckey)، موسس آندرویل و مخترع هدست آکیولاس ریفت، امیدوار است وزارت امنیت داخلی آمریکا از دستاورد جدید وی استقبال کرده، آن را خریداری کند. این مسئله صرفه جویی های مالی بسیاری را برای دولت این کشور به دنبال خواهد داشت؛ زیرا دیگر نیازی به تاسیس یک دیوار فیزیکی وجود ندارد. در زمان آزمایش لاتیک، این فناوری توانست، 55 نفر را در مرز تگزاس و 10 نفر را در سن دیگو شناسایی کند.

سامانه ی نظارتی شرکت آندرویل امکان شناسایی هر نوع شی را در مرز آمریکا فراهم می کند؛ اما به سادگی می توان کاربردهای آن را در زمینه های دیگر نیز گسترش داد. برای مثال این شرکت قصد دارد خدمات خود را به ارتش کشور مذکور نیز ارائه بدهد. این مسئله بسترهای واقعی مجازی و افزوده ای را در اختیار سربازان و فرماندهان قرار می هد تا بتوانند به شکل بهتری میدان مبارزه را مدیریت کنند.

لاکی توضیح داد مانع توسعه ی سلاح برای ارتش نخواهد شد؛ اما نوع این ابزار مشخص نخواهد بود. از دیگر فناوری های ایجاد شده توسط آندوریل می توان به نوعی پهپاد و یک تانک خودمختار با کاربردهای مختلف اشاره کرد.