اتحادیه اروپا پیشنهادهای گوگل برای فرار از جریمه را رد کرد

اتحادیه اروپا پیشنهادهای گوگل برای فرار از جریمه را رد کرد
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۷

اتحادیه اروپا چند روزی است که گوگل را به خاطر رفتارهای انحصارطلبانه تجاری حدود ۵ میلیارد دلار جریمه کرده است. اما به تازگی جزئیات بیشتری در این زمینه منتشر شده است.

به گزارش گرداب، برخی منابع مطلع می گویند گوگل قبل از نهایی شدن این جریمه پیشنهاداتی را برای جلوگیری از عملیاتی شدن آن ارائه کرده بود. پیشنهادات یادشده مربوط به آگوست سال ۲۰۱۷ بوده اند.

گوگل در جریان طرح این پیشنهادات به جزئیات چندانی اشاره نکرده بود، اما اعلام کرده بود حاضر است محدودیت های موجود در قراردادهای کاری مربوط به اندروید را کاهش دهد و در زمینه نحوه توزیع و استفاده از برنامه های اختصاصی خود در گوشی های اندرویدی به مذاکره بنشیند.

اما اتحادیه اروپا توجهی به این پیشنهادات نکرده بود و ظاهرا به این جمع بندی رسیده بود که گوگل بسیار دیر در برابر خواست های اتحادیه اروپا واکنش نشان داده و لذا دیگر حل وفصل اختلافات دوجانبه از طریق مذاکره را به عنوان یک گزینه قابل بحث درنظر نمی گرفت. این اتحادیه انعطاف گوگل را نیز ناچیز برآورد کرده بود.

هنوز مشخص نیست آیا گوگل فرصتی برای تغییر سیاست های خود برای فرار از پرداخت این جریمه سنگین دارد یا باید ۵ میلیارد دلار تعیین شده را بپردازد. کارشناسان معتقدند اگر قرار باشد گوگل از پرداخت تمام یا بخشی از این جریمه رها شود، چاره ای ندارد جز اینکه انعطاف بسیار زیادی در مقابل اتحادیه اروپا نشان دهد.