راهکار های مبارزه با حملات سایبری دولتی

راهکار های مبارزه با حملات سایبری دولتی
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۷

وبگاه «Eweek»، اخیرا در گزارشی تحلیلی به بررسی راهکارهای موثر دولت ها، برای حمایت از بخش خصوصی، در برابر حملات سایبری دولت های متخاصم، پرداخته است.

به گزارش گرداب، با افزایش استفاده دولت ها از حملات سایبری در موارد شدید تنش های بین المللی و طرح اتهام آمریکا، علیه روسیه و چین، مبنی بر افزایش حملات سایبری این دو کشور به زیرساخت های ایالات متحده، بسیاری از متخصصان امنیتی به این نتیجه رسیده اند که زمان افزایش حمایت های دولتی از بخش خصوصی در برابر حملات سایبری خارجی، فرا رسیده است.

بی شک شرکت های خصوصی که در بستر فضای مجازی یک کشور در حال فعالیت هستند نیز، از گزند حملات سایبری دولت های خارجی متخاصم آن کشور، در امان نیستند. 

دنیل کوتز (Daniel R. Coats)، اداره‌کننده اطلاعات ملی ایالات متحده، در مورد این دست حملات، می گوید:

خطر حملات سایبری مانند حذف داده ها و ایجاد اختلالات موقت در زیرساخت های حیاتی، از سوی دشمنان آمریکا در حال افزایش است. حملات باج افزاری و استفاده از انواع بدافزار، در مقیاس جهانی گسترش یافته است و زیرساخت های حیاتی ایالات متحده مااند خطوط ریلی و شبکه های برق را تهدید می کند.
این وبگاه در ادامه مقاله خود به ارائه پنج راهکار اساسی برای کاهش توفیق این دست حملات خارجی، می پردازد که این راهبردها، به شرح زیر هستند:

•    استفاده از تحریم های اقتصادی و سیاسی علیه دولت مهاجم
•    بازبینی سازوکار امنیتی زیرساخت های حیاتی
•    قرار دادن اطلاعات بیشتر در مورد تهدیدات سایبری موجود، در اختیار شرکت های خصوصی 
•    شناسایی و افزایش هزینه های اجرای عملیات سایبری برای مهاجمان
•    قانون گذاری بین المللی برای عملیات مخرب سایبری