چه اتفاقی می افتد وقتی شبکه های اجتماعی را ترک می کنید؟

چه اتفاقی می افتد وقتی شبکه های اجتماعی را ترک می کنید؟
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۷

حذف اکانت رسانه‌های اجتماعی بسیار آسان است اما بخش سخت و البته مهم این است که بعد از این چگونه برخی کارهای خود را انجام خواهید داد.

به گزارش گرداب، گاهی اوقات ممکن است احساس کنید که دیگر نیازی به استفاده از رسانه‌های اجتماعی مختلف و حضور در آنها ندارید، بنابراین احتمالا یا از آنها خارج می‌شوید یا میزان استفاده از آنها را کاهش می‌دهید تا از این طریق کمی تجدید قوا کنید.

در این مطلب به اتفاقاتی می‌پردازیم که ممکن است پس از خارج شدن از شبکه‌های اجتماعی برای شما رخ دهد.

واکنش‌های غیر منتظره اطرافیان

وقتی شما تمامی اکانت‌های خود شبکه‌های اجتماعی را حذف می‌کنید ممکن است مجبور به توضیح گاه به گاه درباره دلیل انجام این کار به اطرافیان خود باشید، البته این واکنش‌ها و سوالات پی‌درپی با گذشت زمان کمتر خواهند شد بنابراین اگر تصمیم شما برای این کار جدی باشد معمولا نزدیکان شما تا حدودی این موضوع را خواهند پذیرفت که در آینده مجددا به رسانه‌های اجتماعی باز نخواهید گشت.

احساس کمبود در زمانیکه آنلاین هستید

شما ممکن است علاوه‌بر چک کردن صفحه فیس‌بوک یا هر یک از شبکه‌های اجتماعی که در آنها عضو هستید، برای کارهای مختلف دیگری نیز از وب استفاده کنید اما هنگامیکه مثلا فیس‌بوک را ترک می‌کنید، شاید از اتفاقاتی که ممکن است برایتان رخ دهد تعجب کنید.

به‌عنوان مثال هر بار که مرورگر خود را باز می‌کنید، ممکن است فراموش کنید که قرار است چه کاری را انجام دهید یا احساس سردرگمی کنید اما اصلا جای نگرانی نیست چرا که این وضعیت زیاد طول نمی‌کشد و شما به‌زودی زمان بیشتری برای یادگیری یک سرگرمی جدید پیدا خواهید کرد.

خارج شدن از چرخه دوستان

آیا هنوز هم می‌خواهید بهترین عکس‌های دوستان خود را ببینید یا با آنها گفتگو کنید؟ شما باید صبر کنید تا او بتواند آنها را به شما ایمیل کند! در واقع با خارج شدن از شبکه‌های اجتماعی دیگر نمی‌توانید به‌راحتی به تصاویر دوستان خود دسترسی داشته باشید یا با آنها گفتگو کنید.

اگر از رسانه‌های اجتماعی خارج شده‌اید، لازم است که جایگزین بهتری را برای ارتباط با دوستان قدیمی خود انتخاب کنید؛ گاهی اوقات رفتن به مدرسه قدیمی‌ خود، می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

صرف‌نظر از دریافت خدماتی که دروازه‌بان‌های اینترنتی ارائه می‌دهند

تنها زمانیکه شما حساب‌های کاربری خود در فیس‌بوک، توییتر و رسانه‌های مشابه را حذف کرده‌ باشید متوجه خواهید شد که فضای وب و خدمات موجود در آن وابسته به این سه غول فناوری است.

شاید شما مجبور باشید تا از دریافت خدمات جالب توجهی صرف‌نظر کنید چرا که شما یک حساب کاربری فیس‌بوک، توییتر یا گوگل‌پلاس برای ورود به سیستم ندارید.

جستجو برای یافتن شغل مناسب متوقف می‌شود

متوقف شدن جستجو برای یافتن شغل مناسب شاید بدترین نتیجه عدم حضور در رسانه‌های اجتماعی باشد؛ این روزها مهارت‌های عالی رسانه‌های اجتماعی به‌عنوان یک ابزار دائمی در توصیف شغل‌های گوناگون به نظر می‌رسند.

شما با حضور در لینکداین، چت‌های توییتر یا شرکت در بحث‌های گروه‌های فیس‌بوک قطعا به فرصت‌های شغلی بیشتری برای پیشبرد زندگی حرفه‌ای خود دسترسی خواهید داشت و این اتفاق بدی نیست اما مشکل این است که گاهی اوقات مهارت‌های رسانه‌های اجتماعی مهم‌تر از مهارت‌های فنی است که در واقع برای انجام کار موردنظر لازم است.

تعاملات اجتماعی

بسیاری از مردم در حال رشد و لذت بردن از انوع تعاملات پویا و سریعی هستند که رسانه‌های اجتماعی آنها را به ارمغان آورده‌اند اما برای بسیاری دیگر، رسانه‌های اجتماعی فقط یک سرگرمی مضر است که قطعا باید برای بهبود رفتار خود در آنها تجدیدنظر کنند.

نهایتا

شما باید برای برای بازگشت به رسانه‌های اجتماعی آماده باشید، چرا که ممکن است در بعضی از جنبه‌های کاری نیازمند حضور در آنها باشید.

بررسی کنید و اگر می‌توانید یک راه‌حل مناسب پیدا کنید اگر نه، کافی است به رسانه‌های اجتماعی به‌عنوان وسیله‌ای برای انجام کارهای خود نگاه کنید.

همانطور که می‌دانید در حال حاضر هیچ رویکرد قطعی درباره درستی یا نادرستی شبکه‌های اجتماعی و حضور در آنها وجود ندارد، بنابراین آنها فقط ممکن است برای شما مفید یا مضر باشند اما مطمئنا، هنوز هم اگر با عدم حضور در رسانه‌های اجتماعی احساس بهتری داریم، قطعا خارج شدن از آنها تصمیم با ارزشی خواهد بود.

آیا تاکنون اکانت رسانه‌های اجتماعی خود را به‌طور موقت یا کامل حذف کرده‌اید؟ چه چیزی باعث شد که شما این کار را انجام دهید؟