مایکروسافت اج رایانه ها را ویروسی می کند

مایکروسافت اج رایانه ها را ویروسی می کند
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۷

بسیاری از افرادی که یک رایانه مجهز به ویندوز ۱۰ را خریداری می کنند از مرورگر اج مایکروسافت تنها برای بارگذاری مرورگر کروم استفاده می کنند، اما این کار به یک چالش خطرناک تبدیل شده است.

به گزارش گرداب، متداول ترین راه برای بارگذاری نسخه ای از مرورگر کروم گوگل تایپ کردن عبارت دانلود کروم در میله ابزار مرورگر اج است. با این کار نتایج اولیه در صفحه جستجوگر بینگ (وابسته به شرکت مایکروسافت) ظاهر می شود.

اما نکته مهم این است که برخی از اولین نتایج جستجوی به نمایش درآمده توسط جستجوگر بینگ، سایت هایی حاوی بدافزار هستند. علت این است که از ماه ها قبل آگهی هایی برای بارگذاری مرورگر کروم در صدر نتایج جستجوی این موضوع در موتورجستجوی بینگ نمایش داده می شود که به سایت های آلوده لینک داده می شوند.

یکی از این سایت های آلوده GoogleOnline۲۰۱۸.com است که شباهت زیادی به صفحه بارگذاری مرورگر کروم که توسط خود گوگل طراحی شده، دارد. زمانی که کاربران برای بارگذاری فایل ChromeSetup.exe بر روی آن کلیک کنند در عمل یک بدافزار سارق اطلاعات خصوصی را بر روی رایانه خود نصب می کنند.

گفتنی است که این مشکل تنها مربوط به مرورگر بینگ است و اگر از مرورگر فایرفاکس برای بارگذاری کروم استفاده شود، این مرورگر سایت های آلوده ای از این دست را شناسایی کرده و به کاربر هشدار می دهد. مایکروسافت به تازگی و بعد از اعتراضات مکرر کاربران سرانجام لینک به این وب سایت آلوده را از جستجوگر بینگ حذف کرده است.