اینترنت به مناطق کم برخوردار آمریکا می رسد

اینترنت به مناطق کم برخوردار آمریکا می رسد
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۷

مایکروسافت به منظور کمک به دسترسی مردم نقاط روستایی و دورافتاده به اینترنت پرسرعت قصد دارد، ابتکارعملی موسوم به ایرباند را اجرا کند.

به گزارش گرداب، مایکروسافت به همین منظور با شرکتی به نام ورمونت همکاری خواهد کرد تا خدمات ارتباطی و اینترنتی خود را در نقاطی از آمریکا که هنوز به این خدمات به طور مناسب دسترسی ندارند، ارائه دهد.

یکی از اهداف مهم اجرای این طرح تقویت و ارتقای مهارت‌های دیجیتال دانشجویان و دانش آموزان و افزایش آشنایی آنها با علوم مختلف مرتبط با رایانه است.

برای تسهیل اجرای طرح مذکور یکی از آی اس پی های بزرگ امریکا به نام RTO Wireless نیز با مایکروسافت همکاری می‌کند. این آی اس پی وظیفه ایجاد زیرساخت های مورد نیاز را در آمریکا بر عهده می‌گیرد. انتظار می رود عموم مردم بتوانند تا سال 2022 از این خدمات بهره بگیرند.

از جمله برنامه های آموزشی که بعد از ارائه این خدمات با همکاری مایکروسافت و ورمونت ارائه می شوند، می توان به یوت اسپارک برای آموزش مهارت های شغلی و برخی علوم رایانه اشاره کرد.

دجیی گرلز نام برنامه دیگری است که مهارت های فناورانه را به دختران دبیرستانی می‌آموزد. مایکروسافت امیدوار است با اجرای طرح های مذکور کارمندان آینده خود را تربیت کند.