کلاهبرداری اینترنتی با فروش ارز دیجیتال

کلاهبرداری اینترنتی با فروش ارز دیجیتال
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۷

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ از شناسایی و کشف پرونده کلاهبرداری اینترنتی با موضوع فروش ارز دیجیتال خبر داد و گفت: متهم با سوء استفاده از اعتماد کاربران و با دایر نمودن کانالی در شبکه اجتماعی تلگرام اهداف مجرمانه خود را عملی می کرد.

به گزارش گرداب، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ ،سرهنگ تورج کاظمی گفت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان تهرانی پرونده ای درخصوص خرید ارز دیجیتال از یک صفحه اجتماعی وارد فاز تحقیقاتی گردید ، در این پرونده متهم با ساختن کانالی در شبکه اجتماعی تلگرام و تبلیغات فریبنده از افراد متقاضی پول درخواست می کردو پس از واریز پول اقدام به قطع ارتباط و بلاک کردن آنها می نمود.
 
این مقام انتظامی ادامه داد:  تجسس های مهندسان پلیس بر روی شگرد متهم منتج به نتیجه شد و با بررسی های فنی هویت اصلی متهم معلوم گردید و مشخص شد که متهم ساکن یکی از شهرستان های شمال کشور می باشدو با ورود پرونده های مشابه معلوم شد وی تا کنون اقدام به کلاهبرداری از افراد دیگری هم کرده است.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ ادامه داد: همین کافی بود که ماموران برای ادامه ماموریت و هماهنگی با دستگاه قضایی جهت دستگیری متهم وارد عمل شوند و در این خصوص متهم به پلیس فتا تهران انتقال یافت که با تجمیع سوابق معلوم شد متهم از ۶ نفر به ارزش مبلغ ده میلیارد ریال کلاهبرداری کرده است . 
  
سرهنگ تورج کاظمی ضمن بیان اینکه به هیچ عنوان به تبلیغات این چنینی در فضای مجازی و به خصوص شبکه های اجتماعی نباید اعتماد کرد به شهروندان هشدار داد : ارز را از بسترهای قانونی تهیه نمایند و در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir  قسمت ثبت گزارشات مردمی اعلام کنید.