ادعای درآمد ۲ میلیارد دلاری کره شمالی از طریق حملات سایبری به بانک‌ها

ادعای درآمد ۲ میلیارد دلاری کره شمالی از طریق حملات سایبری به بانک‌ها
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۸

کره شمالی انکار کرده که ۲ میلیارد دلار از طریق حملات سایبری به بانکها و معاملات ارز مجازی به دست آورده و آمریکا را متهم به شایعه سازی می کند.

 به گزارش گرداب، کره شمالی انکار کرده که 2 میلیارد دلار از طریق حملات سایبری به بانکها و معاملات ارز مجازی به دست آورده و آمریکا را متهم به شایعه سازی می کند.

طبق یک گزارش از سازمان ملل، کره شمالی از حملات سایبری گسترده و پیچیده ای برای دزدی از بانک ها و معاملات ارز مجازی استفاده کرده که 2 میلیارد دلار برای آن سود داشته است.کره شمالی از این پول برای تامین هزینه برنامه‌های ساخت سلاح های کشتار جمعی استفاده کرده است.

سخنگوی کمیته هماهنگی های ملی در مورد پولشویی و تروریسم مالی کره شمالی گفت:« آمریکا و سایر نیروهای متخاصم شایعه پراکنی می کنند. چنین دروغ پردازیهایی توسط دشمن تنها یک بازی شوم با هدف خدشه دار کردن تصویر کره شمالی و دلیل تراشی برای تحریم ها علیه  این کشور است».

علیرغم برگزاری سه دیدار بین دونالد ترامپ و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، واشنگتن موفقیت چندانی در هدفش برای دور کردن کره جنوبی از برنامه ساخت سلاح های هسته ای نداشته است.

معاون وزیر امور خارجه کره شمالی گفت امیدها برای مذاکره با واشنگتن از بین رفته است. وی از اظهارات جدید مایک پمپئو در مورد رفتار سرکش کره شمالی انتقاد کرد.

طی سال‌های اخیر  پیونگ یانگ متهم به یکسری حملات آنلاین شده که بیشتر به شبکه های مالی در آمریکا، کره جنوبی و چند کشور دیگر صورت می گرفته است. به گفته متخصصان چنین فعالیت های سایبری ارز قوی در اختیار رژیم کره شمالی قرار می دهند.

مسئله اتهامات علیه کره شمالی به ارتباط آن با یک گروه هک با عنوان لازاروس مربوط می شود که با 81  میلیون دلار دزدی سایبری در بانک مرکزی بنگلادش در 2016 و یک حمله به استودیو هالیوود سونی در 2014 ارتباط دارد.