تراکنش یک میلیارد دلاری ناشناس در بیت کوین

تراکنش یک میلیارد دلاری ناشناس در بیت کوین
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۸

حدود 94 هزار بیت‌کوین به ارزش یک میلیارد دلار تنها در یک تراکنش منتقل شده است.

به گزارش گرداب، اخیراً حدود 94 هزار بیت‌کوین به ارزش یک میلیارد دلار تنها در یک تراکنش منتقل شده است.

این تراکنش را وب‌سایتی به نام «Whale Alert» یافته که تراکنش‌های بزرگ رمز ارزهای مشهور را رصد می‌کند. بر اساس گزارش‌ها ارز مجازی منتقل شده، به مقدار 94 هزار و 504 بیت‌کوین بوده و ارزشی معادل با 1,018,147,922 دلار داشته است.

معمولاً این میزان تراکنش تنها از عهده موجودیت‌های خاص از جمله صرافی‌ها، دولت‌ها یا نهنگ‌ها برمی‌آید. نهنگ‌ها در بازار ارزهای مجازی، افراد یا گروه‌هایی هستند که ذخیره عظیمی از رمز ارزها را در اختیار دارند و می‌توانند به عنوان بازیگران اصلی، این بازار را دست‌کاری کنند.

گفته شده کیف پول‌های دریافت‌کننده و واریز کننده این تراکنش نامشخص است؛ اما شرکت TokenAnalyst که داده‌های مرتبط با بلاک‌چین و رمز ارزها را تحلیل می‌کند اعلام کرده که ظاهراً حداقل یک‌سوم این بیت‌کوین‌ها به Huobi Global (شرکت فعال در حوزه رمز ارز) مرتبط هستند. این شرکت که درگیر عرضه گوشی مبتنی بر بلاک‌چین خود به نام «Acute Angle» و نیز توکن خود با نام «NODE» است هنوز در توییتر یا وب‌سایتش واکنشی به این موضوع نشان نداده است.

تنها احتمال این است که Huobi Global سرمایه‌های مشتریان خود را به یک کیف پول دیجیتال دیگر (احتمالاً یک کیف پول سرد) انتقال داده است. می‌توان گفت که از نظر فنی احتمالاً این تراکنش نگرانی ایجاد نخواهد کرد و تنها میزان بالای آن بوده که توجه‌ها را به خود جلب کرده است.

نکته مهم در مورد این تراکنش هزینه انتقال تقریباً 0.065 بیت‌کوین بوده که معادل با حدود 680 دلار می‌شود. این موضوع نشان از مزیت بلاک‌چین در مقایسه با پول‌های بدون پشتوانه دارد؛ چرا که همین میزان انتقال پول بدون پشتوانه هزینه بالاتری خواهد داشت. موضوع دیگر در تراکنش اخیر این است که در ارزهای معمول، امکان انتقال یک میلیارد دلار در 30 دقیقه و بدون جلب‌توجه دولت‌ها و مستند کردن آن تقریباً غیرممکن است اما بیت‌کوین تا حدود زیادی چنین انتقالی را ممکن کرده است.