چگونه از لو رفتن رمز عبورمان مطلع شویم؟

چگونه از لو رفتن رمز عبورمان مطلع شویم؟
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۸

گوگل افزونه‌ای امنیتی توسعه داده که رمزهای عبور ناامن و در معرض خطر را تشخیص می‌دهد.

به گزارش گرداب، گوگل کروم افزونه‌ای به نام «پسورد چکاپ» دارد که به صورت خودکار رمز‌های عبور را کنترل می‌کند و موارد لو رفته و در معرض خطر را تشخیص می‌دهد و به کاربر اطلاع‌رسانی می‌کند.

این افزونه به کاربر کمک می‌کند تا امنیت به حساب‌های کاربری که تحت تأثیر رخنه‌های امنیتی قرار گرفته بودند، بازگردد. برای مثال، زمانی که می‌خواهید وارد یک حساب کاربری شوید و به دلایل امنیتی نام کاربری و رمز عبور شما ناامن یا در معرض خطر باشد، پسوورد چکاب هشداری مبنی بر تغییر رمز عبور به شما ارسال می‌کند. این افزونه همچنین از شما درخواست می‌کند که اگر از نام کاربری و رمز عبور مشابهی برای حساب‌های کاربری دیگر استفاده می‌کنید، آن‌ها را نیز تغییر دهید.

گوگل ۴ میلیارد رمز عبور شناسایی کرده که به دلیل رخنه‌های امنیتی و دستیابی هکر‌ها ناامن به شمار می‌روند. پس از نصب افزونه پسوورد چکاب اگر وارد حساب کاربری شوید که رمز عبور آن با یکی از رمز عبور‌های فهرست ناامن گوگل همخوانی داشته باشد، هشداری منبی بر تغییر رمز عبور به شما داده می‌شود.

افزونه پسورد چکاپ با هدف احترام به حریم خصوصی کاربران ساخته شده است. این افزونه هیچ گونه گزارش یا کپی‌برداری از اطلاعات، حساب‌های کاربری، رمز عبور، نام کاربری و دستگاه شما انجام نمی‌دهد.

پیش از این نیز مرورگر فایرفاکس افزونه مشابهی به نام «مانیتور» را عرضه کرده بود که در معرض خطر بودن یا ناامن بودن نام کاربری و رمز عبور را به محض ورود اطلاع‌رسانی می‌کرد.

منبع: جام جم