ارزانی 300 درصدی رومینگ اینترنت برای زائران اربعین

ارزانی 300 درصدی رومینگ اینترنت برای زائران اربعین
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۸

وزیر ارتباطات بابیان اینکه زیرساخت‌های ارتباطی در کشور و همچنین مسیر راهپیمایی اربعین توسعه یافته است، گفت: بهای رومینگ اپراتورهای داخلی ۳۰۰درصد ارزان‌تر شد.

به گزارش گرداب، محمدجواد آذری جهرمی درباره توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و بابیان اینکه عراق به خاطر مشکلات امنیتی اینترنت خود را در روزهای اخیر قطع و یا محدود کرده است، بیان داشت: زائران می‌توانند از رومینگ اپراتورهای ایرانی که ۳۰۰درصد هم ارزان‌تر نسبت به سال قبل شده استفاده کنند.

وی افزود: درباره مکالمات صوتی هم باید گفت سابقاً سیم‌کارت‌های عراقی به‌صرفه‌تر بودند اما با مذاکرات و تلاش‌هایی که صورت گرفت امروز مکالمات با ایران از طریق سیم‌کارت‌های ایرانی و رومینگ، مقرون به‌صرفه‌تر است که البته جدول آن در اختیار زائران قرارگرفته است.

در خصوص استفاده از اینترنت اما باید گفت هنوز سیم‌کارت عراقی مقرون به‌صرفه‌تر است اما به هر صورت باید گفت رومینگ ایران با کاهش قابل‌توجه روبرو شده و البته در اختیار زائران قرار دارد.

وزیر ارتباطات کابینه دوازدهم بابیان اینکه اربعین بزرگ‌ترین گردهمایی مذهبی جهان است لذا با این تراکم جمعیت میلیونی قاعدتاً چارچوب‌های خاص ارتباطی نیز باید مهیا شود، تأکید کرد: کاری که شرکت‌های ارتباطی عراقی با توجه به حجم و ازدحام جمعیت انجام داده‌اند به‌واقع کاری دشوار و بزرگ است.

آذری جهرمی بابیان اینکه در سال‌های قبل مشکلاتی درزمینهٔ اینترنت در عراق وجود داشت که البته سال‌به‌سال به تقویت زیرساخت‌ها این مشکلات کمتر شدند، افزود: امسال طرف عراقی ظرفیت اینترنت خود را دو برابر کرده تا بتوانیم شاهد خدمات بهتری باشیم.

وی بابیان اینکه عراق بنا به اتفاقات روزهای قبل اینترنت را قطع کرده بود، تأکید داشت: در روزهای قبل شاهد قطعی اینترنت در این کشور بودیم که البته در روز گذشته شاهد اتصال ۱۴ ساعته آن بودیم که البته شرایط عادی شده و روزبه‌روز هم بهتر می‌شود.