سلاح مخفی نیروهای دفاعی اسرائیل علیه ایران

سلاح مخفی نیروهای دفاعی اسرائیل علیه ایران
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۸

اسرائیل، از یک سلاح مخفی علیه ایران و حزب‌الله رونمایی کرد.

به گزارش گرداب، با ادامه اختلافات میان اسرائیل و حزب‌الله و ایران، ارتش رژیم صهیونیستی از یک سلاح مخفی به نام «گروه زبان‌آموزی در واحد آموزش سایبری و اطلاعات نظامی (MICIU)» - یک مدرسه زبان که در آن سربازان صهیونیست در کمتر از 2 ماه به زبان فارسی و عربی مسلط می‌شوند – رونمایی کرد.

در ساختمانی در مرکز اراضی اشغالی، بزرگ‌ترین مدرسه اطلاعاتی در کل خاورمیانه قرار دارد. سالانه هزاران سرباز و افسر برای آموزش پست‌های بخش اطلاعات نیروهای دفاعی اسرائیل وارد این ساختمان می‌شوند.

«V.»، رئیس این واحد زبان‌آموزی در گفتگو با اورشلیم پست گفت:
 این واحد مانند مدارس معمولی نیست که در آنها دانشجویان تنها یک زبان می‌آموزند. در اینجا زبان ابزاری برای درک اطلاعات جمع‌آوری شده است. 

این مدرسه با قدمت 50 ساله از رویکردهای نوآورانه و محیط‌های آموزشی، برای کمک به سربازان در درک زبان و فرهنگ دشمنان استفاده می‌کند. نام افسر اسرائیلی مذکور به دلیل مسائل امنیتی فاش نشده است.

«R.»، یکی از مربیان این مدرسه با تجربه 47 ساله، آموزش و صحبت به زبان عربی را تدریس می‌کند. دختر او نیز نوشتن عربی را آموزش می‌دهد.
این مربی اعلام کرد:
کار ما بسیار سخت و چالش‌برانگیز است، زیرا مسئولیت امنیت روی شانه‌های ما است. کار در این محیط، خدمت به اسرائیل از تمام جهات محسوب می‌شود. 

علاوه بر سربازانی که در این واحد آموزش می‌بینند، مقامات اسرائیلی نیز در دیگر آژانس‌های امنیتی با فعالیت عملیاتی تعامل با فلسطین یا جهان عرب به‌صورن منظم وجود دارند. 

رئیس این واحد زبان‌آموزی توضیح داد:
در سال‌های اخیر زبان فارسی و اسلام بنیادگرایانه با دهه‌ها تمرکز بر گویش‌های مختلف عربی و عبری به یك بخش اصلی‌تر مدرسه تبدیل شده‌اند. دوره‌های آموزش زبان عبری – نه تنها برای مهاجرانی که زبان مادری آنها عبری نیست – بلکه برای افراد اسرائیلی بدون تسلط روی خواندن و نوشتن این زبان – در مدرسه روند روبه‌رشدی دارد. 

وی افزود:
این کار بسیار چالش‌برانگیز است؛ زیرا در مدارس اسرائیلی زبان فارسی تدریس نمی‌شود؛ این تنها مکانی در کشور محسوب می‌شود که در آن زبان فارسی با دقت آموزش داده می‌شود. به دلیل جهان پویا و متغیر اطلاعات، دانشجویان بدون توقف آموزش می‌بینند. 

به گفته کارشناسان اسرائیلی، درحالیکه مدرسه زبان نیروهای دفاعی اسرائیل بزرگ‌ترین مدرسه به شمارمی‌رود، چندین مدرسه دیگر برای آموزش زبان عربی و یک مدرسه برای آموزش زبان فارسی وجود دارند که به دانشجویان فرصت انتخاب شدن برای مسیرهای زبانی واحد اطلاعاتی و ورود به واحد 8200 را می‌دهد.

دانشجویان برای گرفتن اعتبارنامه، به مدت 10 هفته روزانه از ساعت 8 صبح تا 11 شب آموزش می‎‌بینند. آنها باید برای دوره‌های پیشرفته 10 هفته دیگر بگذرانند. علیرغم تعداد روزافزون ابزار ترجمه زبان رایانه‌ای در دسترس، هیچ چیز بهتر از ذهن انسان نیست.

رئیس واحد زبان‌آموزی نیروهای دفاعی اسرائیل اظهار داشت:
شما هنوز به افرادی نیاز دارید که فقط زبان را نمی‌دانند؛ بلکه می‌توانند بین خطوط بخوانند و اطلاعات دقیق موردنیاز ارتش را ارائه دهند. زمان بسیار مهم است؛ دانشجویان تنها 2 سال خدمت می‌کنند و من قصد دارم آنها را به افرادی بسیار مؤثر در شغلشان تبدیل کنم.