آنتی ویروس‌هایی برای محافظت از دستگاه اندرویدی شما

آنتی ویروس‌هایی برای محافظت از دستگاه اندرویدی شما
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۸

استفاده از آنتی ویروس برای جلوگیری از آلوده شدن دستگاه های اندرویدی به بدافزارهای مخرب یکی از ساده ترین روش های مصون ماندن در فضای سایبری است.

به گزارش گرداب، اساز آنجایی که این روزها بحث امنیت و حفظ حریم شخصی یکی از نگرانی‌های اصلی کاربران دنیای تکنولوژی است، همین مساله ابزارها و اپلیکیشن های آنتی ویروس و ضد بدافزار را به پر کاربردترین دسته از برنامه‌ها تبدیل کرده است. حتی اگر شما از آن دسته افرادی باشید که موارد امنیتی را با شدت رعایت می‌کنند اما به هر حال نمی‌توان منکر شد که این روزها دسترسی به اطلاعات شخصی از هر زمان دیگری برای افراد بدخواه راحت‌تر شده است.

با وجود اینکه آنتی ویروس‌های خوب و اسم و رسم دار زیادی برای دستگاه‌های اندرویدی توسعه داده شده‌اند اما به هر حال هزاران اپلیکیشن بی فایده و غیر کاربردی هم وجود دارند که نه تنها دردی را دوا نمی‌کنند بلکه خودشان هم در سیستم شما حفره‌های امنیتی جدیدی به وجود می‌آورند.

به همین خاطر بد نیست با برنامه‌های ضد بدافزار امن و البته کاربردی که می‌توانند از دستگاه اندرویدی شما در مقابل فایل‌های مخرب حفاظت کنند آشنا باشید و بر اساس نیازتان از آن‌ها استفاده کنید. در این مطلب تعدادی از بهترین اپلیکیشن های آنتی ویروس برای اندروید را به منظور حفاظت از دستگاهتان به شما معرفی خواهیم کرد، پس با دیجیاتو همراه باشید.

McAfee Mobile Security
برنامه‌های حفاظت از سیستم‌های دسکتاپ که طی سال‌های گذشته توانسته‌اند با عملکرد مناسبشان اعتماد کاربران را جلب کنند، خوشبختانه در حوزه امنیت موبایل هم حضور دارند و همین می‌تواند انتخاب یک آنتی ویروس و ضد بدافزار خوب را برای دستگاه‌های همراه راحتتر کند. McAfee هم جزو همین نام‌های آشناست و با اینکه یکی از سنگین‌ترین اپلیکیشن های آنتی ویروس برای اندروید به شمار می‌آید اما بسته به استفاده شما می‌تواند جزو انتخاب‌های خوب باشد.

McAfee امکاناتی از جمله اسکن کردن دستگاه، قابلیت ضد سرقت، قابلیت ضد جاسوس افزار و قفل گذاری امن را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. علاوه بر این می‌تواند در صورت دزدیده شدن گوشی شما از فرد سارق عکس گرفته و پیش از اینکه او فرصت خاموش کردن گوشی را داشته باشد لوکیشن دقیق او را روی کلاود آپلود کند.

با این حال شاید مشکل اصلی McAfee ظاهر قدیمی و نه چندان به روز رابط کاربری آن باشد و با اینکه قابلیت‌های آنتی ویروسی آن خوب کار می‌کنند اما برای استفاده از برخی امکانات دیگر مثل بهینه کردن عملکرد دستگاه باید نسخه پرو را خریداری کنید. در مجموع با اینکه McAfee نام آشنایی در زمینه امنیت به شمار می‌آید اما کمی از اپلیکیشن‌های رقیب و حاضر در لیست ما ضعیف‌تر به نظر می‌رسد.

Norton Mobile Security
آنتی ویروس نورتون هم مزایا و معایب خاص خودش را دارد اما اگر به دنبال یک برنامه شناخته شده هستید که هم نام آشنا باشد و هم کاربردهای پایه مناسبی در اختیارتان بگذارد نورتون را هم به گزینه‌هایتان اضافه کنید. این برنامه کارهایی همچون محافظت در برابر بد افزار، جاسوس افزار و سایر برنامه‌های مخرب را به خوبی برایتان انجام می‌دهد.

بعلاوه امکاناتی از جمله ذخیره لوکیشن دستگاه در زمان اتمام باتری، حفاظت همزمان (real time)، قابلیت‌های ضد سرقت و... هم در اختیارتان قرار دارد. اگر بخواهید از تمام قابلیت‌های ریز و درشت اپ استفاده کنید با پرداخت هزینه 40 دلار در سال می‌توانید هم در کامپیوتر و هم در دستگاه موبایل خود از تمام قابلیت‌های آنتی ویروس نورتون استفاده کنید.

Avira
در مقایسه با سایر آنتی ویروس‌های این لیست اویرا یکی از جدیدترین‌ها به حساب می‌آید. این اپلیکیشن آنتی ویروس برای اندروید طی یکی دو سال گذشته فراگیر شده و نظر کاربران را به سمت خود جلب کرده است. امکانات پایه‌ای از جمله اسکن دستگاه، محافظت همزمان، اسکن اس دی کارت یا همان حافظه جانبی و... با این برنامه در اختیارتان قرار می‌گیرد.

از دیگر امکانات این اپلیکیشن می‌توان به قابلیت‌های ضد سرقت، پشتیبانی از بلک لیست و حتی قابلیت‌های مدیریتی (Admin) دستگاه هم اشاره کرد. از خوبی‌های این برنامه هزینه نسبتا کمتری است که برای نسخه پرو دریافت می‌کند و البته یک نسخه رایگان هم از آن در اختیار کاربران قرار دارد.

Bitdefender Free Antivirus
بیت‌دیفندر یکی از معدود آنتی ویروس‌های کاملا رایگان به شمار می‌آید. این اپلیکیشن طی چند سالی که در دسترس قرار گرفته از لحاظ امکانات و خدمات تغییر چندان زیادی نکرده و قابلیت‌های امنیتی پایه‌ای همچون اسکن کردن دستگاه، رابط کاربری ساده، عملکرد سریع و عدم نیاز به انجام تنظیمات خاصی را در بر می‌گیرد. با این اوصاف بیت‌دیفندر را می‌توان یکی از بهترین گزینه‌ها برای کاربردهای پایه به حساب آورد.

البته یک نسخه دیگر از این برنامه که با پرداخت درون برنامه‌ای پشتیبانی می‌شود نیز در گوگل پلی در دسترس است که امکانات بیشتری را در اختیارتان قرار می‌دهد. با این حال اگر به دنبال برنامه‌ای کاملا رایگان هستید که استفاده از آن ساده و سرراست هم باشد همین نسخه را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

Malwarebytes Security
احتمالا نام Malwarebytes را به عنوان یکی از آنتی ویروس‌های محبوب تحت ویندوز شنیده باشید. خوشبختانه نسخه موبایل این برنامه هم بسیار خوب است و مهمترین مزیت آن را می‌توان دیتابیس کاملا به روز آن به حساب آورد. از دیگر امکانات آن پشتیبانی از بد افزار و باج افزار، ردگیری مجوزهای برنامه‌ها و... است و حتی قادر است پیام‌های واتس اپ، فیسبوک و اس‌ام‌اس‌های شما را برای یافتن لینک‌های مخرب نیز اسکن کند.

Malwarebytes جزو برنامه‌هایی است که عملکرد خوب، رابط کاربری مناسب و کم حجم بودن را در یک پکیج به شما ارائه می‌دهد و البته نسخه پریمیوم آن هم با قیمت بسیار مناسب سالانه 11.99 دلار عرضه می‌شود.