باگ واتساپ امکان از کار انداختن آن را برای هکرها فراهم می کند

باگ واتساپ امکان از کار انداختن آن را برای هکرها فراهم می کند
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۸

باگ واتساپ می تواند باعث از کار افتادن این پیام رسان شود. هکرها می توانند با ارسال یک پیام در گروه، این برنامه را برای تمام اعضا دچار مشکل کنند.

به گزارش گرداب، شرکت امنیتی Check Point اعلام کرده با ارسال یک پیام می توان به صورت همزمان برنامه واتساپ را روی چندین دستگاه غیرفعال کرد. با توجه به محبوبیت بالای واتساپ، این موضوع می تواند خطرات جدی داشته باشد. در حال حاضر بیش از 1.5 میلیارد کاربر از این پیام رسان استفاده می کنند و بیش از 1 میلیارد گروه در آن وجود دارد.

روزانه به صورت میانگین 65 میلیارد پیام توسط واتس اپ جابه‌جا می شود، بنابراین چنین باگی می تواند مشکلات زیادی برای کاربران ایجاد کند. باگ جدید واتساپ این امکان را برای هکرها فراهم می کند که با ارسال یک پیام در گروه، این برنامه را برای تمام کاربران حاضر در آن از کار بیاندازد. زمانی که دوباره مجبور به نصب این برنامه می شوید، امکان بازگشت به گروه و یا دسترسی به تاریخچه پیام ها در آن را ندارید.

زمانی که کاربری در یک گروه پیام ارسال می کند، این اپلیکیشن اطلاعات را برای شناسایی کاربر، مورد بررسی قرار می دهد. شرکت Check Point موفق به ساخت ابزاری شده که می تواند به این اطلاعات دسترسی پیدا کرده و آن ها را ویرایش کند و در نهایت اطلاعات جدید جایگزین قبلی شده و اپلیکیشن کاربران را از کار می اندازد.

واتساپ برای این مشکل بروزرسانی عرضه کرده است. برای دوری از باگ واتساپ باید هم اکنون جدیدنرین نسخه آن را نصب کنید. با نصب این نسخه، هکرها قادر به حمله به گوشی شما نخواهند بود. واتساپ به این موضوع اشاره کرده که با ارائه آپدیت، این مشکل را در اواسط ماه سپتامبر برطرف کرده است.




منبع: کلیک