«حالت تاریک» فایده‌ای ندارد!

«حالت تاریک» فایده‌ای ندارد!
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۸

نتایج تحقیقات جدید تا حد زیادی قابلیت حالت تاریک در اپلیکیشن‌های مختلف را زیر سوال برده است، چراکه آنها بر این باورند فعال‌سازی این قابلیت کمک چندانی به حفظ سلامت چشم و الگوهای خواب کاربران نمی‌کند و از تاثیرات منفی و بلند مدت آن نمی‌کاهد.

به گزارش گرداب، محققان به تازگی دریافته و اعلام کرده‌اند که فعال‌سازی قابلیت حالت تاریک و شبانه در گوشی‌های هوشمند کمکی به خواب بهتر و سلامت چشم کاربران نخواهد کرد.

در طول یک سال اخیر نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های مختلف علی‌الخصوص پیام رسان‌ها تلاش زیادی برای عرضه و ارائه حالت تاریک و شبانه کردند تا بدین وسیله از سلامت چشمان کاربران محافظت به عمل آورده و از آثار منفی نور سفید پس زمینه اپلیکیشن‌های مورد نظر کاربران به هنگام استفاده در شب جلوگیری کنند.

همانطور که از نام حالت تاریک و شبانه dark mode مشخص است، این تم برای آن دسته از افرادی که با حالت خودکار و معمول شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها که پس زمینه سفید و روشنی دارند، طراحی و توسعه داده شده است و برای آن دسته از کاربرانی که به هنگام شب و تاریکی محیط، از اینترنت به گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند، بسیار کاربردی خواهد بود. چرا که چشمان آنها کمتر اذیت شده و مشکلات کمتری برای خواب شب هنگام آنها ایجاد خواهد کرد.

بر اساس گزارش وبسایت تک رادار، اما حالا نتایج تحقیقات جدید کارشناسان و پژوهشگران تا حد زیادی این قابلیت جدید در اپلیکیشن‌های مختلف را زیر سوال برده است، چراکه آنها بر این باورند فعال‌سازی این قابلیت کمک چندانی به حفظ سلامت چشم و الگوهای خواب کاربران نمی‌کند و از تاثیرات منفی و بلند مدت آن نمی‌کاهد.
منبع: ایتنا