افزایش ظرفیتهای دسترسی به اینترنت

افزایش ظرفیتهای دسترسی به اینترنت
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۸

نائب رئیس هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت از افزایش ظرفیت دیتای کشور درپی افزایش مصرف اینترنت خبر داد و گفت: اپراتورها به دنبال کاهش هزینه استفاده کاربران از شبکه ملی اطلاعات هستند.

به گزارش گرداب، سجاد بنابی گفت: در پی افزایش ۴۰ درصدی مصرف دیتا در کشور با توجه به تعطیلی مدارس، دانشگاه ها و دور کار شدن کارکنان ادارات بخش های دولتی و خصوصی به دلیل شیوع بیماری کرونا و ضرورت استفاده از دیتا، ظرفیت پهنای باند کشور افزایش پیدا‍ می کند.

وی افزود: شرکت ارتباطات زیرساخت در لایه دروازه بین الملل کشور محدودیت ظرفیت ندارد ولی اپراتورهای مختلف در لایه دسترسی شبکه (acess) یک سری محدودیت هایی داشته اند و از شنبه صبح با همکاری اپراتورها، مخابرات و ارائه دهندگان دیتای ثابت (FCP ها) افزایش ظرفیت های دسترسی را در شبکه زیرساخت کشور ایجاد کرده ایم و ظرفیت اینترنت یکی از اپراتورها دو برابر می شود و مشکلات آن تا حدودی برطرف می شود.

بنابی اضافه کرد: قیمت تعرفه دسترسی به سایت های داخلی در بستر شبکه ملی اطلاعات در حالت عادی، نصف سایت ها و اپلیکیشن های خارجی است و اکثر اپراتورها با هماهنگی تولیدکننده های محتوا سعی دارند این هزینه را کاهش دهند.