افزایش سی درصدی فروش اینترنت کالا پس از شیوع کرونا

افزایش سی درصدی فروش اینترنت کالا پس از شیوع کرونا
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۹

از زمان شیوع کرونا، فروش اینترنتی انواع کالاها حدود ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

به گزارش گرداب، عضو انجمن صنفی کسب و کار‌های اینترنتی در برنامه گفت و گوی خبری شبکه خبر در خصوص فروش اینترنتی کالاها در شرایط بحران کرونا از افزایش سی درصدی فروش اینترنتی کالاها خبر داد. از زمان شیوع کرونا، فروش اینترنتی انواع کالاها حدود ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

«رضا الفت‌نسب» در خصوص نوع کالاهایی که فروش اینترنتی بیشتری دارند اعلام کرده که بیشتر کالا‌های تند و سریع مصرف، ارقام فروش اینترنتی را تشکیل می‌دهند.او با اشاره به اینکه ۳۵۰ هزار ظرفیت حمل و نقل برای فروش اینترنتی فروشگاه ها در پویش از خانه بخریم ایجاد شده است گفت: «برخی ظرفیت‌های اینترنتی از طریق پست و برخی شرکت‌های انتقالی ایجاد شده است.»

به گفته الفت نسب در حال حاضر ۶۰ هزار وبسایت، دارای نماد اعتماد الکترونیکی هستند اما تنها حدود ۱۳۳۰ وبسایت مجوز لازم را از سوی اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی دارند. عضو انجمن صنفی کسب و کار‌های اینترنتی افزود: «حجم خرده فروشی ما به صورت آنلاین ۱.۵ درصد است و پیش بینی ما این است با ادامه بحران کرونا این عدد به ۲.۵ درصد برسد.»

الفت نسب تاکید کرد: باید زیر ساخت‌های لازم را برای فروش بیشتر فروشگاه‌هایی که کار آفلاین انجام می‌دهند و در این روز‌ها متضرر شده اند فراهم شود.

در این برنامه تلویزیونی «پیمان زندی» رئیس مرکز اصناف وزارت صمت نیز با اشاره به کاهش فعالیت ۸ هزار صنف مختلف با شیوع کرونا تاکید کرد:که فروش اینترنتی می‌تواند در این شرایط کمک کننده باشد. او با بیان اینکه سایت‌های فروش باید مجوز داشته باشند، گفت:

«مردم می‌توانند از سایت‌هایی که نماد و مجوز دارند بدون نگرانی خرید کنند و شکایت‌ها از طریق اتحادیه رصد و بررسی می‌شوند. هر کسب و کاری نخست باید پروانه کسب داشته باشد بعد مجوز فروش اینترنتی را کسب کند.هم اکنون۱۳۳۰ پروانه کسب اینترنتی از سوی اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی صادر شده است.»

به گفته سازمان تعزیرات حکومتی سطح پرونده‌های تخلف خرید‌های اینترنتی خیلی کمتر از پرونده‌های فضای مجازی است، اما این سازمان به مردم توصیه کرده که در هر حال مراقبت‌های لازم را حین خرید از یک سایت اینترنتی در نظر داشته باشند. سخنگوی این سازمان در برنامه تلویزیونی شب گذشته اعلام کرد که : ارسال جنس تقلبی یا دریافت پول بدون ارسال جنس، از جمله تخلفات انجام شده در حوزه فروش اینترنتی است:

«مردم در خرید اینترنتی شماره تلفن فروشنده، سایت ارائه دهنده خدمات و اصالت کالا را بسنجند و از فروشگاه‌هایی خرید کنند که مجوز فروش اینترنتی کالا را داشته باشند.»




منبع: دیجیاتو