وقتی تحریم سکوی رسیدن به سیستم عامل بومی می شود

وقتی تحریم سکوی رسیدن به سیستم عامل بومی می شود
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۹

هواوی در کنفرانس توسعه دهنده خود از عرضه ۱۰۰ میلیون لوازم الکترونیکی از بالغ بر ۴۰ برند با سیستم عامل هارمونی در سال ۲۰۲۱ خبر داد.

به گزارش گرداب، هواوی کنفرانس توسعه دهنده خود را در تاریخ ۳۰ دسامبر ۲۰۲۰ (۹ دی) برگزار کرد و در آن در مورد جدیدترین نسخه بتای سیستم عامل هارمونی ۲.۰ صحبت کرد. هواوی در این رویداد از افزایش تعداد توسعه دهندگان این سیستم عامل اختصاصی سخن گفت و افزود یکصد میلیون موبایل از ده‌ها برند با این سیستم عامل روانه بازار می‌شوند.

«ینگ هایسونگ» (Yang Haisong)، نایب رییس دپارتمان نرم افزار کسب و کار مصرفی هواوی اعلام کرد که از زمان انتشار نسخه بتای سیستم عامل هارمونی ۲.۰ برای توسعه دهندگان در حدود دو هفته قبل، تعداد قابل توجهی از دولوپرها به اکوسیستم این سیستم عامل ملحق شده‌اند. وی افزود: «ما در پی همکاری با توسعه دهندگان و شرکای بیشتر برای یک وضعیت برد-برد در یک دهه آینده صنعت موبایل هستیم.»

هواوی می‌خواهد در سال جاری میلادی ۱۰۰ میلیون محصول الکترونیکی از بیش از ۴۰ برند را با سیستم عامل هارمونی روانه بازار کند. این شرکت اواسط ماه دسامبر سال گذشته نسخه بتای سیستم عامل هارمونی ۲.۰ را برای توسعه دهندگان منتشر کرد که تاکنون بیش از ۱۸۰۰ گروه توسعه دهنده از جمله WPS, Bilibili, Ctrip, iFLYTEK و غیره برای ساخت اپلیکیشن برای آن ثبت نام کرده‌اند. این نسخه به توسعه دهندگان کمک می‌کند تا با استفاده از ابزارهای مختلف برنامه نویسی از جمله نرم افزار DevEco Studio برای هارمونی اپلیکیشن بسازند.

هارمونی قابلیت بهینه‌سازی برای چند پلتفرم را داشته و بنابراین علاوه بر موبایل قابلیت نصب روی تلویزیون، اتومبیل، ساعت هوشمند و حتی محصولات خانه هوشمند و اینترنت اشیاء را دارد. هواوی جمعه هفته قبل اعلام کرد که P50 به عنوان اولین پرچمدار این شرکت با سیستم عامل مورد بحث روانه بازار خواهد شد.




منبع: دیجیاتو