Gerdab.IR | گرداب

افزایش سهم زنان شاغل در امنیت سایبری به 25 درصد

افزایش سهم زنان شاغل در امنیت سایبری به 25 درصد
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰

Cybersecurity Ventures پیش‌بینی می‌کند که تا پایان سال ۲۰۲۱، ۲۵% از فرصت‌های شغلی در حوزه امنیت سایبری در سطح جهان را خانم‌ها تکمیل کنند که در سال ۲۰۱۹، این مقدار ۲۰% بود.

به گزارش گرداب، WiCyS (زنان در امنیت سایبری) و Cybersecurity Ventures از شروع تحقیقات استراتژیک و همکاری با یک‌دیگر خبر دادند:

Cybersecurity Ventures شریک تحقیقاتی WiCyS لقب گرفته است و با اعضای دانشگاهی، دولتی و صنعتی همکاری می‌کند. WiCyS نیز به عنوان شریک انجمن زنان در مجله‌ی Cybercrime Magazine’s Women معرفی شده است.

Cybercrime Magazine توسط Cybersecurity Ventures منتشر می‌شود و درباره‌ی حضور زنان در حوزه امنیت سایبری پادکست و مصاحبه‌ی ویدیویی، تحقیقات، مستند و داستان‌های کوتاه و بلند منتشر می‌کند.

دکتر Ambareen Siraj از دانشگاه فناوری تِنِسی، WiCyS را در سال ۲۰۱۲ با کمک مالی بنیاد ملی علوم برای ایجاد مشارکت با اتحادیه‌ی مردان که به دنبال افراد قدرتمند برای استخدام هستند را تاسیس کرد.

استیو مورگان، بنیان‌گذار Cybersecurity Ventures و سردبیر Cybercrime Magazine می‌گوید: «رسانه و طرفداران ما از رابطه‌ی غیررسمی‌ای که طی سه سال گذشته با دکتر Siraj و WiCyS داشته‌ایم بسیار بهره‌مند شده‌اند. قصد داریم تا هم‌چنان به همکاری خود با WiCyS برای حمایت از پیشرفت زنان در زمینه‌ی امنیت سایبری ادامه دهیم.»

Lynn Dohm، مدیر اجرای WiCyS می‌گوید: «ایجاد تنوع در نیروی کاری امنیت سایبری یک انتخاب نیست بلکه یک عنصر اساسی است! WiCyS به همکاری با Cybersecurity Ventures افتخار می‌کند و امیدواریم که این همکاری ادامه داشته باشد.»

آخرین آمار منتشر شده توسط Cybersecurity Ventures بر اساس نتیجه‌گیری‌هایی از مباحثات عمیق با بسیاری از متخصصان در بخش منابع انسانی امنیت سایبری است که کارِ بررسی، تجزیه و تحلیل و تلفیق گزارش‌های اشخاص ثالث، نظرسنجی‌ها و منابع رسانه‌ای را برعهده دارند.

تعداد موقعیت‌هایی که در امنیت سایبری در سال ۲۰۲۱ توسط زنان پر شده‌اند نسبت به سال ۲۰۱۳، تقریباً دو برابر شده است، اما هنوز نیز تعداد زنان کم است و باید آن‌ها را بیش‌تر تشویق کرد تا به این صنعت وارد شوند. WiCyS با آگاهی‌بخشی درباره‌ی این موضوع، در حال تشویق زنان است.

تعداد زنان در حوزه امنیت شبکه‌های شرکتی در حال افزایش است و Cybersecurity Ventures پیش‌بینی می‌کند که نه تنها در این زمینه، بلکه در زمینه‌های دیگر مانند امنیت IoT، امنیت IIoT و ICS، امنیت تجهیزات پزشکی، امنیت سایبری خودرو، امنیت سایبری هواپیمایی و فناوری دفاع سایبری نظامی، ارائه‌دهنده‌ی خدمات امنیت سایبری در اکوسیستم و پزشکی قانونی دیجیتال نیز شاهد رشد خواهیم بود.

مورگان می‌گوید: «تنوع در نیرو‌ها و تعداد زیاد افراد عضو در WiCyS نشان می‌دهد که چه مقدار حضور زنان در حوزه‌ی ما پررنگ شده است.»


Cybersecurity Ventures گزارش سالانه‌ی خود را در ۸ سپتامبر ۲۰۲۱، در رابطه با میزان رشد و درصد حضور زنان در حوزه‌ی امنیت سایبری منتشر خواهد کرد.