Gerdab.IR | گرداب

فیلم | آنچه شفاف و صریح درباره شبکه ملی اطلاعات به مردم گفته نمی‌شود

تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۰

شبکه ملی اطلاعات پروژه‌ای برای توسعه شبکه زیرساخت امن و پایدار ملی در ایران است. این شبکه با نام‌های دیگری مانند اینترنت ملی، اینترانت ملی و شبکه ملی اینترنت نیز شناخته می‌شود.

به گزارش گرداب، جالب است بدانید که بر خلاف تصور شایع، شبکه ملی اطلاعات هیچ ارتباطی به محدود کردن اینترنت ندارد. این شبکه نوعی گردش اطلاعات در بستر داخلی است که در نتیجه آن ضمن افزایش سرعت و کیفیت اینترنت کاربران، هزینه‌های دسترسی نیز کاهش می‌یابد.

در این طرح محتوایی که بیشتر مورد استفاده کاربران قرار می‌گیرند، مانند فیلم، سریال و یا شبکه‌های پیام‌رسان، وارد بستر پهنای باند داخلی می‌شوند تا سرعت و کیفیت بسیار بهتر و هزینه کمتری را برای کاربر به ارمغان بیاورند.

برنامه رمز عبور برنامه‌ای است که به موضوعات روز فناوری در ایران می‌پردازد. در این برنامه ضمن معرفی مسائل مهم فناوری به مصاحبه با کارشناسان و اهالی فن این حیطه پرداخته می‌شود. میهمان این قسمت برنامه مهندس مجتبی نصیری یار مدیر کل سیاستگذاری و برنامه ریزی فناوری مرکز ملی فضای مجازی است.

برنامه رمز عبور به تهیه کنندگی محمدرضا صباحی از شبکه دو سیما پخش شده است. در این قسمت به پرسش‌ها پیرامون شبکه ملی اطلاعات پاسخ داده می‌شود.