Gerdab.IR | گرداب

فشار روسیه به توئیتر برای حذف محتوای غیرمجاز

فشار روسیه به توئیتر برای حذف محتوای غیرمجاز
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۰

روسیه سرعت توییتر در دستگاه‌های قابل حمل را تا زمانی که همه محتوای غیرمجاز در این شبکه اجتماعی حذف نشود، آهسته نگه خواهد داشت.

به گزارش گرداب، مقامات روسیه اخیرا اقداماتی را برای سامان‌دهی فعالیت غول‌های فناوری انجام داده و جریمه‌های کوچکی برای تخلفات مربوط به محتوای غیرمجاز علیه آن‌ها صادر کرده اند و همزمان از شرکت‌های خارجی خواسته‌اند نماینده رسمی در روسیه معرفی کنند و اطلاعات شخصی شهروندان روسی را در این کشور نگهداری کنند.

روس‌کومنادزور (رگولاتور ارتباطات دولتی روسیه) به رویترز اعلام کرد توییتر از مارس به دلیل ارسال شدن پست‌های حاوی محتوای هرزه نگاری کودکان، اطلاعات مربوط به مواد مخدر یا تشویق خردسالان به خودکشی، با کندی تنبیهی سرعت روبرو شده است.

توییتر این ادعا که اجازه داده است پلتفرمش برای ترویج رفتار‌های غیرقانونی مورد استفاده قرار بگیرد را رد و اعلام کرده که سیاستش هیچ اغماضی در برابر بهره برداری از کودکان ندارد و ترویج خودکشی و خودآزاری را ممنوع می‌کند.

بارگذاری ویدیو‌ها و تصاویر در توییتر در دستگاه‌های قابل حمل به شکل قابل ملاحظه‌ای آهسته‌تر شده است، اما روس‌کومنادزور در ماه مه از محدودیت سرعت توییتر در شبکه‌های ثابت کاست.

روس‌کومنادزور اعلام کرد توییتر که امسال مجموعا ۳۸.۴ میلیون روبل (۵۱۱ هزار و ۹۰۰ دلار) جریمه شده است، به شکل نظام‌مند درخواست‌ها برای حذف محتوای ممنوع را از سال ۲۰۱۴ نادیده گرفته، اما بیش از ۹۰ درصد از پست‌های غیرقانونی را حذف کرده است.

دیده‌بان ارتباطات روسیه اعلام کرد تا به این لحظه ۷۶۱ پست حذف نشده اند. شرط رفع محدودیت دسترسی در دستگاه‌های قابل حمل این است که توییتر همه محتوای مشخص شده از سوی روس‌کومنادزور را حذف کند.

بر اساس گزارش رویترز، این رگولاتور اعلام کرد به دنبال وضع جریمه روی گردش مالی سالانه گوگل و فیس بوک در روسیه برای تخلفات حقوقی مکرر است. همچنین تاکید کرد شبکه اجتماعی توییتر مکرر از سوی یک دادگاه روسی برای ارتکاب تخلفات کاری محکوم شناخته شده است.