Gerdab.IR | گرداب

معرفی موتور جست‌وجوی «ذره‌بین» از سوی وزیر ارتباطات

معرفی موتور جست‌وجوی «ذره‌بین» از سوی وزیر ارتباطات
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۴۰۰

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره موتور جست‌وجوی «ذره‌بین» گفت: استفاده از این موتور جست‌وجو، مزیت‌های ترافیکی مثل ترافیک رایگان در قالب بسته اینترنتی و اینترنت نیم‌بها را دارد.

به گزارش گرداب، عیسی زارع‌پور -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- در صفحه اینستاگرام خود نوشت: طبق قولی که قبلا در مورد معرفی سرویس‌های ایرانی داده بودم، می‌خواهم یکی از محصولات فناورانه بومی را به شما هم‌وطنان معرفی کنم؛

محصولی که با ابتکار و تلاش جمعی از جوانان نخبه کشورمان و با حمایت همراه اول تولید شده و قابل استفاده است. ذره‌بین یک موتور جستجوی فارسی، ویژه کاربران ایرانی است که تجربه‌ای فراتر از جست‌وجویی عادی را برای کاربران فراهم می‌کند.

وی در ادامه درباره خصوصیات این موتور جست‌وجو توضیح داد: ذره‌بین علاوه بر نمایش نتایج موتور‌های جست‌وجو نظیر گوگل از طریق فراجستجوگر خود، امکانات و خدمات ویژه‌ای ارائه می‌دهد که وب‌گردی در اینترنت را بهبود می‌بخشد.

این موتور جست‌وجو دسترسی کاربران به انواع محتوا‌های ویدئویی، صوتی و آموزشی در دنیای وب و شبکه‌های اجتماعی را به راحتی امکان‌پذیر می‌کند. حتی بخش آوا در ذره‌بین انواع محتوا‌ها از موسیقی و پادکست گرفته تا مداحی و کتاب‌های صوتی را بدون نیاز به دانلود در اختیار کاربران قرار می‌دهد که مشابه آن در موتور جست‌وجو گوگل هم وجود ندارد.

زارع‌پور خاطرنشان کرد: جست‌وجو و دسترسی سریع به فروشگاه‌های اینترنتی، اطلاع از بازار ملک و خودرو، طلا و... از دیگر ویژگی‌های ذره‌بین است. علاوه بر امکانات مناسب ذره‌بین، استفاده از این موتور جست‌وجو، مزیت‌های ترافیکی مثل ترافیک رایگان در قالب بسته اینترنتی و اینترنت نیم‌بها را هم دارد.

ارائه پاسخ‌های هوشمند، امکان جست‌وجو و گشت‌وگذار در محتوای شبکه‌های اجتماعی، پیام‌رسان‌ها، دسترسی به خدمات تصویری، متنی و ویدئوییِ داخلی و خارجی از دیگر امکانات این موتور جست‌وجوی ایرانی است