Gerdab.IR | گرداب

وزارت خارجه: نگران علیرضا‌ عسگری هستیم

تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۸۹

روزنامه‌های صهیونیستی "یدیعوت آحارونوت" و "هاآرتص"، روز گذشته با انتشار خبری بر روی خروجی خود به نقل از یک منبع امنیتی نزدیک به ایهود باراک، وزیر جنگ این رژیم، از قتل "علیرضا عسگری" در زندان "عیالون" در سرزمین‌های اشغالی خبر دادند.

معاون خاورمیانه و مشترک المنافع وزارت امور خارجه نسبت به انتشار خبر شهادت آقای علیرضا عسگری، معاون سابق وزارت دفاع کشورمان در زندان‌های رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی کرد‌.

به گزارش گرداب، محمد رئوف شیبانی گفت: «اقدام رژیم صهیونیستی و همکاری امریکا در ربودن عسگری و ادعاهای اخیر دستگاه تبلیغات رژیم صهیونیستی به عنوان مصداق بارز و عینی تروریسم دولتی صرفا مسئولیت آنها را در قبال جان و سلامت وی سنگین‌تر می سازد‌.»

شیبانی این گونه اقدامات را نشانگر خوی جنایتکارانه و غیر انسانی رژیم صهیونیستی توصیف کرد و خواستار اقدام عاجل سازمانهای بین المللی برای روشن شدن وضع نامبرده شد.

وی تصریح کرد‌: «این اقدام رژیم صهیونیستی در حالی صورت می‌گیرد که پیش از این نیز اقدامات مشابه دیگری از جمله ربودن 4 دیپلمات ایرانی در لبنان و انتقال آنان به زندان‌های داخل سرزمینهای اشغالی از سوی ان رژیم صورت گرفته و تا کنون نیز به رغم گذشت قریب به سه دهه از این عمل تروریستی‌، آن رژیم از پاسخگویی و ایفای مسئولیت یک رژیم اشغالگر در کمک به روشن شدن سرنوشت این عزیزان طفره می‌رود. از این رو ضرورت دارد تا اقدامات فوری و جهانی برای مشخص شدن سرنوشت این چهار دیپلمات که در زندانهای آن رژیم زندانی هستند از سوی تمامی آزادیخواهان و صاحبان وجدانهای بیدار صورت بگیرد‌.»

شیبانی با تاكید مسئولیت حفظ جان چهار دیپلمات را متوجه رژیم صهیونیستی دانست‌.

روزنامه‌های صهیونیستی "یدیعوت آحارونوت" و "هاآرتص"، روز گذشته با انتشار خبری بر روی خروجی خود به نقل از یک منبع امنیتی نزدیک به ایهود باراک، وزیر جنگ این رژیم، از قتل "علیرضا عسگری" در زندان "عیالون" در سرزمین‌های اشغالی خبر دادند. این رروزنامه‌ها ادعا کرده بودند که عسگری خودکشی کرده است.

این خبر به سرعت از خروجی این رسانه‌ها حذف شد‌.

تحقیقات دوساله نهادهای ذی ربط نشان می‌دهد که علیرضا عسگری، معاون سابق علی شمخانی، وزیر دفاع سابق جمهوری اسلامی ایران، با همکاری موساد و سازمان‌های اطلاعاتی آلمان و انگلیس ربوده شده و در نهایت به اسرائیل منتقل شده است.

منبع: شبکه خبر